Tongariro National Park

4 januari: Vandring!
fredag 4 januari 2019 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen vaknade jag åter med huvudvärk och illamående när Pers väckarklocka ringde klockan 6, vilket var jobbigt...  När Per hade vaknat låg jag kvar lite till innan jag skjutsade honom för att få påbörja ”Tongariro Alpin crossing”, vilket han längtat efter. Vädret var

3 januari: Vandring och planering!
torsdag 3 januari 2019 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen satte vi klockan på 5.30 för att komma iväg med den beställda bussen från campingen kl 7, som skulle skjutsa oss till starten av Tongariro Alpine crossing. Jag och Per var taggade över att komma iväg, men barnen var inte fullt lika entusiastiska, men ändå beredda...

2 januari: Bad, resa och WiFi!
onsdag 2 januari 2019 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

På onsdagsmorgonen började vi med att äta frukost och packade sedan ihop våra tält. Vi var redan väldigt varma då vi var färdiga. Vi avslutade därför med ett bad i floden, vilket var uppfriskande och gav oss ny energi för en färd i bilen. Vi fortsatte därefter  vår resa norrut

Fantastiska vandringar!
tisdag 11 december 2018 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

Vår resa gick vidare till Whakapapa som ligger i Tongariro Nationalpark. Mäktiga bergstoppar och många fina vandringsleder finns i området och vi gav oss iväg på en 2 timmars vandring till ett vattenfall så fort vi kom fram till Whakapapa. Vi intog därefter en snabb lunch och gav oss iväg

Tongariro crossing and Cross roads
fredag 12 januari 2018 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

Our first day on the northern island brought us to a beach with clear water from the pacific ocean and some nice waves. After a small break we decided to proceed towards the national park in the area of the Tongariro Crossing. This is a famous hike going approximately for 21 kilometers in a valley

Matilda & Philipp
PhiliTilda i Down Under
Senast aktiv - från Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien
Världens vackraste vyer
söndag 4 februari 2018 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

Vid 06.00 steg vi upp ur våra sängar och åt en stadig frukost. Karolina valde att avstå från den kommande vandringen, men skulle istället flyga över bergen senare på dagen.Vi andra gjorde oss redo för Tongariro Alpine Crossing där vi skulle bestiga den norra öns 3e högsta berg, Mt

Tongariro Alpine Crossing och Taranaki Falls Track
måndag 6 februari 2017 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

Idag skulle det bli fysisk aktivitet på hög nivå😄👍 Staffan och jag skulle gå en vandringsled som heter Tongariro Alpine Crossing. En vandringsled som sträcker sig över 19 km och på ca 2000 m höjd som högst. Beräknad tidsåtgången 6-8 timmar😊Den högsta toppen Mount Ngauruhoe är

Susanne Persson
Thefantasticfourontour i Down under
Senast aktiv - från Hongkong
19.4 km i Mordors land
fredag 19 december 2014 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

Efter ännu en natt av smattrande regn mot husbilstaket går vi upp kl halv sex för att snabbt packa ihop våra fuktiga saker och bege oss mot ”the Tongariro Alpine Crossing”. Vi vet att antalet p-platser är begränsat vid startstationen och att busslasterna kommer att anlända dit strax

Nya Zeeland med familjen, del 3
tisdag 14 januari 2014 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

Vi bestämde oss för att inte stanna i Wellington utan ta oss direkt till Turangi som ligger söder om Lake Taupo. Vi ville gå Tongariro Crossing som är en endagshike över en aktiv vulkan som har ett pågående utbrott sedan 2012. Hiken startar på den östra sidan och man parkerar bilen på

Vädrets nyckfullhet.
onsdag 22 januari 2014 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

Vädret blev tyvärr ännu värre än vad vi hade väntat :( Men vi vandrade den första biten av Northern Circuit i hopp om att vädret ändå kanske skulle bli lite bättre nästa dag då vi skulle upp till topparna. tråkigt nog kunde vi inte se mycket eftersom vi ständigt gick i täta

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Down under

Down under

25 december 2016 - 17 februari 2017

På Nya (äventyr i) Zealand

På Nya (äventyr i) Zealand

12 december 2014 - 10 januari 2015

Någon gång måste man ju se och uppleva Nya Zealand och nu har nu kommit! 12 timmars tidsskillnad och jul och nyår på andra sidan jordklotet!

Johanna och Isac i Nya Zeeland 2014

Johanna och Isac i Nya Zeeland 2014

12 januari 2014 - 18 mars 2014

Start Aukland. Tar oss först österut och följer kusten. tar oss sedan mot Rotorua och betar av alla Markerade prickar på kartan söderut. 2 stora vandringar på nordön (Tongariro Northern Circuit och Egmont National park). Väl på Nordön vandrar vi Abel tasman Coasttrack. Följer sedan ostkusten ner till Christchurch. Åker sedan rakt över landet över Arthur´s pass mot Greymouth. Följer västkusten ner till Wanaka, Queenstown och vidare till Te Anau och Milford Sound. Här Vandrar vi 3 st GreatWalks. En är Rankad bland topp 10 i Världen. Milford Track, Routeburn Track samt Kepler Track. Det blir Vandringar, Bad, äventyr, vinprovning valsafari, grottor, god mat, campingliv, vulkaner, delfiner/pingviner (kanske en Kiwi) och en massa mer! VI vill gärna att ni följer oss i spåren. Stora kramar till er alla:) Isac & Johanna

Nya Zeeland & Australien

Nya Zeeland & Australien

13 december 2013 - 5 januari 2014

Backpacking - Nya Zeeland

Backpacking - Nya Zeeland

2 oktober 2013 - 20 februari 2014

Den 2 oktober påbörjade jag min backpackingresa till Nya Zeeland med mina vänner Elsa Scharin och Felix Agner. På Nya Zeeland kommer vi att jobba, upptäcka, semestra och njuta av livet. Vi kommer att försöka besöka så många nya platser som möjligt där vi börjar med två nätter i Auckland för att sedan dra oss vidare mot Paihia, Bay of Islands. Därefter får vi se vad som händer, men vi planerar stopp vid bland annat Poor Knights Island, Whangarei, Thames, Rotorua och Wellington på norra ön. När vi är klara med den norra ön börjar vår resa mot den södra, äventyr som ännu inte är planerade.

Jordenruntexpress

Jordenruntexpress

14 oktober 2013 - 10 februari 2014

Sydafrika - Kina - Nya Zeeland - Australien - LA - San Fransisco - Vegas - New York - Washington

291
245