Wellington

Picton hamnfest och färja till Wellington
lördag 19 januari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

Lör 19/1Efter frukost packar vi ihop. Beställer förebiljett till 14,15. Dags att åka över till nordön och Wellington. Tar farväl av Carol på Picton House, hon var så glad att vi kom tillbaka. Låter bilen stå kvar och promenerar ner till centrum. Tittar på något att ta med hem till

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Wellington
lördag 5 januari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

Våra kamrater var mer morgontidiga så vi blir ensamma i frukostmatsalen. Dale servar oss. Checkar ut 155 $ för boendet och 106 $ för mat och dryck. Vi är så nöjda! Tar en sväng runt huset innan vi åker. Vi kör söderut mot Wellington. Tar en snabblunch på Burger king. Vi kör på

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Då har vi hamnat i blåsväder!
tisdag 27 december 2016 - Wellington, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

Ja, då har vi hamnat i blåsväder!. Fick reda på flygplatsen i Auckland att det skulle blåsa rejält i Wellington. Vi tog oss med buss till flygplatsen och smidigt checkade vi in bagaget. Passade på att ta lite kaffe innan vi rödmosiga (ja, av solen förstås) satte oss på planet för att

Peter & Magnus Ae

1 januari 2019 - 25 januari 2019

NZAS167

NZAS167

22 december 2016 - 16 januari 2017

Nu kör vi ytterligare en vinterresa till Down Under. Denna gång blir det mest Sydön på Nya Zeeland och sen Surfers Paradise i Australien och sist men inte minst en sväng till Singapore. Ut- och hemresa sker på samma sätt. Göteborg-London-Singapore-Sidney med slutdestination Auckland. Där blir det lite inrikesflyg och hyrbilar innan vi tar samma resa tillbaka till Göteborg. På resan kommer vi stöta på goda vänner några gånger. Skall bli roligt! Häng med om du har lust! Känns hoppfullt att Resdagboken har fått en välbehövlig uppdatering! Grattis till det!

Senaste aktivitet
Senaste svar