Hurra hurra!
måndag 25 februari 2013 - Haast, West Coast, Nya Zeeland

Inte vilken måndag som helst utan Sixtens födelsedag! Fyra år och stora killen :-) Vi firade honom med frukost på sängen bestående av yoghurt och några små kex. Han var sådär intresserad, men lillebror däremot fick tag i skeden och lassade in. Helt plötsligt ser jag honom med något

Julafton pa vag mot Manaka
måndag 24 december 2012 - Haast, West Coast, Nya Zeeland

Hej på er Alla där hemma! Här kommer en julhälsning från oss.Vi önskar er alla en god jul. Här är det nu 25 grader.Vi ska nu åka vidare idag mot Wanaka, det ska visst vara fint där. Där kommer vi att stanna o fira julaftonkväll.Sen vidare mot Queenstown. Stora kramar från oss.

Syd On. Haast
söndag 23 december 2012 - Haast, West Coast, Nya Zeeland

Nu har det blivit en hel del bilåkande. Sist vi skrev var vi i Nelson.Vi åkte sen till Abel Tasman nationalpark, sen vände vi neråt söderut.Körde sen till Punakaiki strax nedanför Westport på västkusten, där stannade vi o campa fritt för första gången, det var vi kusten av tasman

fredag 16 mars 2012 - Haast, West Coast, Nya Zeeland

Hej! Idag har vi varit ute för ett riktigt äventyr med stort Ä. Vädret har varit kanonfint med en klarblå himmel. Vi bestämde oss för att komma upp på en glaciär och inte bara se den på håll. Vi tog en helikoptertur där vi for över två stora glaciärer på ön, Franz Josef och Fox

Fiji och Nord-Nya Zeeland
lördag 18 februari 2012 - Haast, West Coast, Nya Zeeland

Hej alla Nu var det ett tag sen vi skrev, sa nu kommer en uppdatering. Efter ett dygns resande kom vi till slut fram till Nadi i Fiji. Det tropiska vadret halsade oss valkomna med osregn som vi aldrig sett tidigare. Vi hade turen pa var sida, for det hade slutat att regna till nasta dag. Nar vi

I obygden
lördag 10 december 2011 - Haast, West Coast, Nya Zeeland

Torsdagen den 8 december 2011 Jag tog taxi till bussen som skulle ta mej till Haast. Mina medresenärer är av en yngre generation med stora ryggsäckar. Resan gick genom ett fantastiskt landskap – ungefär som vår fjällvärld x 10. Resan går bokstavligen vid bergets fot. Bussen stannar flera

Berit Axelsson
46bettan i Fiji
Senast aktiv - från Málaga, Andalusien, Spanien
Haast Pass 14/11
måndag 14 november 2011 - Haast, West Coast, Nya Zeeland

Ärrade av sandflugorna kvällen innan for vi vidare mot Wanaka genom Haast pass. Tidigt på morgonen innan vi åkte sprang Jocke ut ur Jucyn för att i panik "beskåda" havet. När han sedan lättad och i slow motion kom gåendes tillbaka var vi redo att fara. Vägen genom Haast Pass var allt och

Joakim Skold
NZmariajoakim i NZ vinter 2011
Senast aktiv - från Paihia, Northland, Nya Zeeland
Från fjordland till västkust
torsdag 10 mars 2011 - Haast, West Coast, Nya Zeeland

Idag konstaterade Herman, med ett förtjust leende att ”det blir mycket skräpmat på den här resan”då vi för tredje gången den här veckan lunchade på Mc Donalds... Den mesta maten lagar vi dock i husbilen. I måndags morse, efter lite skolarbete (ifall Lina läser det här) åkte vi

Susanne Johansson
Violafamiljen i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Franz Josephs glacier
fredag 4 mars 2011 - Haast, West Coast, Nya Zeeland

Imorse startade vi från Hari Hari på the wet coust, som de säger här. Därifrån var det 45 minuters resa till Franz Josephs glaciär. Det hör till världens mest regnrika områden, så det regnade naturligtvis när vi gick någon kilometer mot glaciärens mynning. Nu har vi passerat Haast och

Urban Johansson
anour i Australien
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
måndag 31 januari 2011 - Haast, West Coast, Nya Zeeland

Hej. Efter Fairlie cyklade vi till Lake Tekapo. Vi hade sjuk motvind och trodde aldrig vi skulle komma fram men när vi till slut rullade in i det lilla samhället fick vi direkt se den på vykorten spegelblanka sjön. Lite mer vågor denna dag men färgen var helt otroligt fin, vattnet är

Nya Zealand

Nya Zealand

28 januari 2013 - 28 mars 2013

Två månader tänker vi kuska runt i husbil och uppleva Nya Zealand från norr till söder, öster till väster. Familjen består i nuläget av Emil och Anna-Karin, Sixten 4 år och Vidar snart 7 månader. Äventyret kan börja!

Nya Zeeland med Husbil.

Nya Zeeland med Husbil.

9 december 2012 - 2 januari 2013

Håller just nu på med planering för vår resa. Igår träffade vi några grannar som har varit till NZ 2ggr. de hade bara positivt att säga. Det bådar Gott! Men först nu ska vi ha en sommarfest på Bergön med släkten. Och så väntar jag att när som helst bli MORMOR, det blir Stort de!

Rosenhills goes to NZ

Vi ska backpacka i Sydostasien, Fiji och Nya Zeeland

Fiji

Fiji

26 oktober 2011 - 15 januari 2012

Idag är det tisdagen den 26 november. Det är en gråkulen dag och jag har ägnat mej åt att förbereda min resa med diverse elektroniska dokument.

Nya Zeeland

Nya Zeeland

13 februari 2011 - 20 mars 2011

Cykelsemester på Nya Zeeland 2011

Cykelsemester på Nya Zeeland 2011

19 januari 2011 - 21 februari 2011

Onsdagen den 19 januari kommer vi att flyga till Nya Zeeland för att under en månad resa runt Nya Zeelands sydö. Vi kommer mestadels att cykla men kommer även att åka tåg/buss en bit för att hinna ta färjan över till nordön och besöka huvudstaden. För oss blir detta en otroligt spännande resa hoppas det blir spännande för er att följa oss här på Resdagboken :-)

Australien

Australien