Kakapotahi

Roadtrip II
måndag 24 januari 2011 - Kakapotahi, West Coast, Nya Zeeland

Måndag 17 januari - Var är biluthyrningen, den borde ligga här? - Ehh, förlåt Hanna, jag hade visst kartan upp-och-ner. Vi kom i alla fall i väg, bilen var vi förtjusta i och vi hittade både till campingplatsen och Castlehill cave stream. Den var jättehäftig. Det är på Sydön allt

Nya Zealand - del 2
måndag 12 juli 2010 - Kakapotahi, West Coast, Nya Zeeland

Dag 7, 12 juli Sov längre än väntat, med nådde Treble Cone och dagens skidåkning destination före 10. Vi tog vanen till foten av berget och shuttlebus resten av vägen, då vi inte var tillåtna att köra upp utan snökedjor. Skojar de? Vi hade ännu hade vi inte sett en enda snöflinga, än

Nya Zealand - del 1
tisdag 6 juli 2010 - Kakapotahi, West Coast, Nya Zeeland

Det var fortfarande mörkt ute, så jag hade inte mkt hopp när jag hamrade näven på mobilen för att få den att lysa upp timmen på dygnet. Fingrarna hade envist etsat sig fast i en klolik position, ovilliga att röra sig en millimeter eller ens erkänna sin existens. Klockan var strax efter

Två veckor på Sydön
lördag 3 april 2010 - Kakapotahi, West Coast, Nya Zeeland

Nu har vi kommit tillbaka efter en två veckors resa nere på Sydön. Med på resan var även två andra svenskar som pluggar i Wellington. Resan började på lördagen den 3:e april då vi tog en färja från Wellington till Picton där också vår bil väntade på oss. Vi hade tur och fick en

Mikael Thuné

16 november 2010 - 9 mars 2011

mot ett nygammalt hem

mot ett nygammalt hem

25 juni 2010 - 20 augusti 2010

2.5 år senare, och jag börjar min färd över tre kontinenter för att så sakteliga återvända till vad som en gång lämnades bakom. Det är bittersött som aldrig förr.

Utbyte i Nya Zeeland

Utbyte i Nya Zeeland

24 januari 2010 - 21 december 2010

Vi ska plugga i Nya Zeeland ett år, Anna-Lisa i Wellington och Micke i Palmerston North. På väg till Nya Zeeland gör vi ett stopp i Thailand och på vägen hem tänkte vi stanna i Hong Kong. Under vinterlovet blir det en resa till Australien.