Maruia

Jakten på den heta källan
onsdag 17 mars 2010 - Maruia, West Coast, Nya Zeeland

Vi hade hört om varma källor. De skulle finnas någonstans i närheten av Springs Junction, en lite by mitt i ingenstans, strax före Lewis Pass. Eftersom våra erfarenheter av västkusten och dess djurliv var i färskt minne ville vi gärna tillbaka till Stillahavssidan av sydön. Vi var vid

Simma med delfiner...tjeck!
torsdag 20 november 2008 - Maruia, West Coast, Nya Zeeland

Simma med delfiner kan nu bockas av från min lista på saker jag vill göra innan jag blir gammal och grå:) Idag bar det av ut på havet med våtdräckt och simmfötter. Efter 20min båtfärd så hade vi plötsligt en grupp på säkert närmare hundra delfiner omkring oss. De va helt otroligt

Sara Nord
BeautifulFighter i Mitt stora äventyr!
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
The NZ Utbult experience

13 januari 2010 - 29 mars 2010

Föräldraledig vardag i en husbil på Nya Zealand.

Mitt stora äventyr!

10 november 2008 - 1 mars 2009

Jag kommer börja min resa i Nya Zealand, där ska jag göra en äventyrsresa på 15 dagar ihop med en grupp. Varje dag kommer vara fullspäckad med äventyr, de ena galnare än de andra, helt i min smak:) Efter ett par omtummlande veckor ska jag sedan resa vidare till Australien. Där ska jag "luffa" med buss på östkusten. Mitt slutmål här är Sydney. Hela resan kommer sedan avslutas i Thailand.