West Coast

Ginklart i Waitangi Taona
lördag 10 februari 2018 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Tja!Nu är vi i Whataora och bor på ett före detta sjukhem, ombyggt till motellstandard, helt OK. Vi blir här 3 dagar för fiske i Waitangi Taona och La Fontaine. Whataora är en liten håla som fortfarande inte blivit större än 1995 när vi passerade förbi på vår första resa. Fisket är

rydda
rydda i New Zealand 2018 Revivel-Tour
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Käftsmäll i Turnbull!
fredag 9 februari 2018 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Tja!Vi har nu varit borta från både mobiltäckning och wifi ett antal dagar.Efter Omarama gick resan vidare mot Haast och de områden som cyklonen härjade som mest.Vägarna var nu öppna och man började få en bild på hur landskreden skadat flera områden.Bergen är nära och höga vilket kan

Pancake rocks
tisdag 9 januari 2018 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

This day we celebrated the pankake. Firstly, we visited the pankake rocks, a formation of vulcanic rocks, which have the structure of pankakes. This structure is slowly worn down by the ocean, such that there are lots of holes forming different shapes. You could see many faces and trolls in the

Gold mines
måndag 8 januari 2018 - Rapahoe, West Coast, Nya Zeeland

Another gold city on our way. In Ross their are still digging for gold, although the technology have changed a bit. Following the old times, we did a walk through an old field where gold had been extracted. What still can be seen, after 100 years have past is the installation of water piping used

Glaciers
söndag 7 januari 2018 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Welcome to glacier day! Today, we wanted to see ice, lots of ice. In fact we travelled to two glaciers (Fox glacier and Franz Josef Glacier), where we had walks from the initial extension of the glacier, to its current position. Although it might not be a surprise, but the glaciers are shrinking a

Abel Tasman och Franz Josef glacier 26-29 dec
lördag 30 december 2017 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

26decResdag Wellington-Nelson(Tahunaui). Morgonen började med den tidiga färjan Wellington-Picton, som var fullproppad denna dag, som tur var så var jag ute i god tid för incheckning av mina väskor.(Man får bara ha ett litet handbagage med sig ombord på båten) Överfarten tog 3,5h, tyvärr

En julhälsning från andra sidan jordklotet
fredag 22 december 2017 - 125 Okari Rd, Cape Foulwind, West Coast, Nya Zeeland

Då har vi lämnat Te Anau och begett oss norrut utefter västkusten. Vi var tvungna att åka tillbaka till Queenstown eftersom det är enda vägen och då passade vi givetvis på att äta lunch på den thailändska restaurangen vi hittade i Arrowtown, så det gjorde inget.Två nätter i Makarora

Ner kommer man alltid!
tisdag 23 maj 2017 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

Denna morgon när vi vaknade så var det plötsligt mycket varmare, Cais hade till och med sänkt värmen under natten! Vi skulle över Arthurs pass 927m.ö.h., så började med att kolla vädret +4 med styv kuling och nederbörd. Ingen snö eller is och inte heller några trafikvarningar! Så vi

Cais Urbanke
Cais1 i Australien -Nya Zeeland
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
200 mil, pannkaksberg och livet i en campervan
lördag 11 februari 2017 - Rapahoe, West Coast, Nya Zeeland

Lämnade Westport med en sälkoloni på 10 min avstånd för att åka söderut imorse! Gjorde ett stopp på Pancake Rocks i Punakaiki i Paparoa National Park! Coolt fenomen som Moder Natur skapat alldeles själv!Vi passerade inte en mack och inte en enda matbutik för lördagsgodisköp på vägen

Therese Thell Dalin
FamiljenThellDalin i Dalins äventyr
Senast aktiv - från Bang Tao Beach, Phuket, Thailand
Pancake Rock
tisdag 31 januari 2017 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

Regn, regn och åter regn. Nu börjar vi bli trötta på det här☔️😞Då vi kommit en bit på väg blev det uppehåll, men ändå gråmulet. Dagens stopp var Pancake Rock och dit kom vi vid ett-tiden. Vi började med att gå rundan och kolla på klipporna som verkligen var som lavade

Susanne Persson
Thefantasticfourontour i Down under