Punakaiki

Pancake rocks
tisdag 9 januari 2018 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

This day we celebrated the pankake. Firstly, we visited the pankake rocks, a formation of vulcanic rocks, which have the structure of pankakes. This structure is slowly worn down by the ocean, such that there are lots of holes forming different shapes. You could see many faces and trolls in the

Matilda & Philipp
PhiliTilda i Down Under
Senast aktiv - från Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien
Ner kommer man alltid!
tisdag 23 maj 2017 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

Denna morgon när vi vaknade så var det plötsligt mycket varmare, Cais hade till och med sänkt värmen under natten! Vi skulle över Arthurs pass 927m.ö.h., så började med att kolla vädret +4 med styv kuling och nederbörd. Ingen snö eller is och inte heller några trafikvarningar! Så vi

Cais Urbanke
Cais1 i Australien -Nya Zeeland
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Pancake Rock
tisdag 31 januari 2017 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

Regn, regn och åter regn. Nu börjar vi bli trötta på det här☔️😞Då vi kommit en bit på väg blev det uppehåll, men ändå gråmulet. Dagens stopp var Pancake Rock och dit kom vi vid ett-tiden. Vi började med att gå rundan och kolla på klipporna som verkligen var som lavade

Susanne Persson
Thefantasticfourontour i Down under
Senast aktiv - från Hongkong
Spännande kajaktur!
tisdag 6 januari 2015 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

Pontus kände av en jordbävning i morse men vi andra sov lugnt. Det var en liten bit utanför Christchurch, lika kraftig som förra gången men denna gång utanför staden så det blev inga skador. Det kändes tydligen ända hit… Läskigt! Efter den bästa frukosten på den här resan med

Pannkaksbergen
måndag 5 januari 2015 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

Packade ihop alla saker och så var det dags igen, denna gång norrut mot Punakaiki (Pannkaksbergen). Vi gjorde ett tank- och mathandlingsstopp i Greymouth och strax efter det så tog vi en fin promenad längs västkusten mot en utkiksplats i förhoppningen att få se sälar och delfiner. En

Guldgruvor och pannkaksklippor
fredag 29 november 2013 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

Efter vi lämnat våran lilla freecamp körde vi vidare mot västkusten. Stannade på alla ställen utmed vägen som var något vettigt att se, så det blev en del utsiktsbilder. Samma väder idag, regn i 15 minuter och sol i 5. Vid 2 tiden kom vi fram till en öppen guldgruva som drevs av en

Martin Elisson
elisson i Down under
Senast aktiv - från Brastad, Västra Götalands län, Sverige
Ankomst södra ön!
lördag 5 oktober 2013 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

Hej hej hallå dagboken! Jaaaa, kanske ni säger nu. För vad är det vi håller på med egentligen? Inga inlägg på flera dagar!! Nä så är det när man är i ett land med så mycket fint att se, ni där hemma har för tillfället blivit satta på avbytarbänken...sorry! MEN nu har vi bra

Vilda västkusten
fredag 25 januari 2013 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

The Wild Wild West! Resdag mot sydöns västkust. Mycket bussåkande, men som Nat sa "today is about the journey and not the destination". Stannade vid ..... floden och tog kort på halvtunneln och floden, mest fotograferade plats i NZ enligt AA. Utmed vägen stod en påle som visade hur högt

Tredje klassens vandrare
lördag 25 februari 2012 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

Alla som vi pratade med inför resan sa till oss: ”Abel Tasman är alldeles fantastiskt, dit måste ni bara åka”. Vi gör ju alltid som vi blir tillsagda och idag kom vi då till denna omtalade, vackra, imponerande, magnifika nationalpark. Och visst var det alldeles fantastiskt vackert på

Skydiving, ridning och kajak
fredag 20 januari 2012 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

Igar gjorde jag det som jag velat gora hela mitt liv. Jag kastade mig ut ur ett flygplan pa 5000 meter hojd...och jag overlevde. Det borjade med att vi fick skriva pa ett papper att fallskarmsforetaget inte ska bara ansvaret om det intraffar en olycka, "for example death". Var lite nervig nar jag

Micha Widerberg
Tekopp92 i Oceanen runt
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

25 december 2016 - 17 februari 2017

Nya Zeeland

Nya Zeeland

16 december 2014 - 9 januari 2015

Äntligen dags för vår drömresa, till Nya Zeelands härliga natur!

16 november 2013 - 6 februari 2014

30 timmars restid för att ta sej halvvägs runt klotet. Väl på plats ska Nya zeeland gås igenom med husbil. Därefter väntar 6 veckor i Australien där östkusten ska övervinnas och det kommer att dykas en hel del. Alice springs ska hinnas med innan jag fortsätter till Thailand för att hälsa på min lilla faster

Nya Zeeland runt

Nya Zeeland runt

5 september 2013 - 28 oktober 2013

Nya Zeeland runt på knappt 2 månader. Natur, Action, nya vänner och kanske en del fest står på schemat. Let´s go!

6 januari 2013 - 7 februari 2013

Göteborg - London London - Sydney (via Singapore) Sydney - Auckland Auckland - Melbourne Melbourne - London (via SIngapore) London - Göteborg

Simon och Jennys Resa

Simon och Jennys Resa

16 januari 2012 - 22 mars 2012

Uppsala - Vietnam - Malaysia - Nya Zeeland - Fiji - Kalifornien - Uppsala

7 december 2011 - 21 februari 2012

Oceanen runt

Oceanen runt

27 november 2011 - 31 januari 2012

En resa till Australien och Nya Zeeland med Rosa bussarna!

Cais Urbanke
Cais1