Reefton

Nu passar vi på ,, vi har bra wifi
söndag 11 november 2018 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Idag har det varit ännu bättre ,,, vi har vandrat över NZ s längsta hängbro , 160 m över Buller River o vidare till Ariki vattenfallet ,, Ytterligate ett möte med så vacker natur Stopp för lunch vid Lewis pass , med bergen , forsen och solen , vi lagar omelett o sallad ,,, smakar som på

Tre smockor i Reefton
torsdag 15 februari 2018 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Tjo!Från Whataroa gick färden vidare mot La Fontaine för ett kort stopp. Den hade väldigt mycket vatten som gjorde det svårt att sighta någon fisk. Den var dock lika fin som vanligt. Jordbävningen (4.3) i Whataroa var en ny upplevelse. Plötsligt kändes det som en långtradare hade kört in

Rough and Tough going
söndag 26 februari 2012 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Har nu antligen kommit fram till Rough men det tog pa krafterna och materielet. Vagen dit ar nu nastan helt overvuxen med Gorse och mycket smal. Nar vi kom fram efter en hel del dunk under i bilen sa startade nerfarden vi tog tyvarr fel vag (hoger) och hamnade snett, efter en slitsam promenad pa

Town of The Darkness
lördag 25 februari 2012 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Vilket javla vader det ar har regn och hoga floden i alvarna. Hopplost svart att komma fram med alla fordar som blivit. Har inte blott nagon fluga annu, kanns meningslost med det bruna vattnet, och att fiska blint. kanske det far bli en golfrunda till, vi far se. Har inte ork att resa till nat

Reefton
fredag 24 februari 2012 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Hej alla. Vi lever men har dalig tillgang till Internet. Det har regnat i 3 dagar sa alla alvar ar bruna och hoga. Vi har spelat en golfrunda till och Erik vann sa nu ar NZtouren avgjord, Erik vann hela klabbet. Det kommer mer bilder nar vi far battre tillgang till natet. Ni far tanka er prickar

Ater i inlandet
tisdag 4 januari 2011 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Befinner oss i Reefton, town of light. Det ar tydligen har som Nya Zealands forsta elverk var belaget. Vi har delat pa oss idag, Bjorn har stuckit ivag pa en heldagscykling som enligt guideboken kravde expertskills, brant uppfor och nedfor och teknisk, kunde ju ha foljt med honom men dartill har

Gabriella Wikström

5 oktober 2018 - 19 december 2018

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Nya Zeeland 2012

Nya Zeeland 2012

1 februari 2012 - 28 februari 2012

En återkomst till detta underbara land, med sitt fantastiska fiske och golf.

Nya Zealand!

Nya Zealand!