Westport

Puzzling World i Wanaka och regnig resa till Franz Josef
lördag 19 oktober 2019 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Stoppet i Wanaka blev på en campingplats bland buskar och träd en bit utanför staden centrum.Värden på campingen hade jobbat i Norge och visste mycket väl var Göteborg ligger. Hans hustru hade varit med honom i Oslo på ett besök för några år sedan. Visst är världen liten.  På

evaragnvald

test

Mai Näsström
Mai59 i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Taupo, Waikato, Nya Zeeland
in the middle of nowhere
måndag 2 februari 2015 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Mitt ute i ingenstans, yes!!! Och det regnar. Tur vi inte ska vara här mer än över natten!

Jerrys armbågar
fredag 19 december 2014 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Körturen till Kaiteriteri var så fin. Vi körde via Queen Charlotte Road vilket var upp och ner längs bergen med utsikt över Marlborough Sound. När vi väl kom fram till Kaiteriteri runt kl 23 på kvällen hittade vi inget ställe där vi kunde sova. Det var förbjudet med free camping och

29/3-31/3 2014 Queenstown - Haast - Westport, södra ön NZ
måndag 31 mars 2014 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

1. Svenska. 2. Deutsch 1. Från Queenstown körde vi fram och tillbaka till Glenorchy och Paradise. Detta för att ha fått en liten glimt av Fjordlandet, eftersom vi tyvärr inte skulle hinna att åka fram och tillbaka till Miford Sound. Till Fjordlandet finns ett fåtal vägar mellan

Brigitte Konrad
BrigitteoHarry i Seniors on tour
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Westside gangsters
torsdag 30 januari 2014 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Halloj i stugan!  Okej, Sydön är faktiskt ganska häftig. Det är ingen större ansträngning man behöver göra för att få skåda vacker natur eller se bergskedjor sträcka sig i horisonten. Jag känner att min ordbank för att beskriva mina naturupplevelser börjar bli fattig och enformig

Linnéa Lindqvist
Lindkvast i Yolo in New Zealand
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Från Wellington till Westport via Picton, Nelson, Abel Tasman, Kaikoura och Lewis pass
lördag 7 december 2013 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Oj, några få dagar innebär så många upplevelser för oss här på Nya Zeeland. Jag ska försöka återberätta så gott jag kan även om jag säkerligen missar massa smaskiga detaljer, men de får ni höra om när vi ses i Sverige igen. I torsdags tog vi alltså färjan från nord- till

Elin Nordström
ellsan87 i Nya Zeeland & Australien
Senast aktiv - från Gold Coast, Queensland, Australien
Westport !
tisdag 8 oktober 2013 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Vi kom vidare till westport . En annan liten håla i nya Zeeland . Här skulle surfingen vara bra . Tyvärr var det blåsigt och regnigt så vi gjorde inget speciellt här utan hängde på hostelet . Detta hostelet var nämligen coolt . Ägdes av 2 surfare och var litet och mysigt och framför allt

Henrik Bondesson
HenkeBoSS i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja
Richmond - Westport
fredag 18 oktober 2013 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

2013-10-18. Fy fasen vad det var kallt uppe i "skuffen" där jag (Gert) ligger. Hade frost i mustaschen :-)) när jag vaknade vid halv 7 tiden. Kvickt ner för stegen och fram med värmefläkten som medföljer i husbilen. Från bilens baksäten/sängar hörs ett litet halvsömnigt "godmorgon" och

Gert Karlqvist
galeja i Nya Zealands resan
Senast aktiv - från Staffanstorp, Skåne län, Sverige
Mot Westport!
lördag 20 april 2013 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Pa formiddagen var det fortfarande regnigt i Kaiteriteri, men jag, Nikki och Gesche (Tyskland) kande att vi var tvungna att utforska stallet lite iaf, sa vi visste var vi hade varit... Sa vi gick en promenad till en utkiksplats i regnet och som beloning unnade vi oss en kopp varm choklad nar vi kom

Maria Hägglöf
MariaHagglof i "Den riktiga resan"
Senast aktiv - från Arvika, Värmlands län, Sverige
RWC2019 Japan

RWC2019 Japan

20 september 2019 - 23 oktober 2019

Rugby VM i Japan som startpunkt, efter Japan blir det New Zealand sydön

1 november 2015 - 26 november 2015

Ulf och jag skall åka husbil från norr till söder i Nya Zeeland.

Nya zeeland/bali!

Nya zeeland/bali!

15 januari 2015 - 5 mars 2015

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

Seniors on tour

Seniors on tour

19 januari 2014 - 12 april 2014

En resa till Australien och Nya Zealand via Asien. Eine Reise nach Australien und Neu Zeeland via Asien. 19/1 Alicante - Bangkok 20/1 - 3/2 Kryssning/Kreuzfahrt med AIDAaura (Bangkok/Laem Chabang, Koh Samui, Penang, Kuala Lumpur, Singapur, Saigon/Ho Chi Minh, Bangkok/Laem Chabang) 3/2 - 18/2 Koh Phangan 19/2 - 20/3 Australien 21/3 - 8/4 Nya Zeeland 9/4 - 12/4 Bangkok, Thailand 12/4 Alicante

Nya Zeeland & Australien

Nya Zeeland & Australien

29 november 2013 - 4 januari 2014

Nu är det äntligen dags för vår efterlängtade drömresa! Den 29 november styr vi kosan mot Auckland på norra Nya Zeeland för att sedan bila genom norr- och sydön. Den 12 december är vi förhoppningsvis på plats i Queenstown. Därifrån ska vi via flyg ta oss till Australiens norra östkust (Cairns). Därefter återstår en 300 mil lång bilresa längs Australiens östkust. Följ oss gärna här på Resedagboken för liveuppdateringar! Vi kommer antagligen lägga upp en del på Facebook också, men denna sida är mer personlig där endast våra familjemedlemmar och närmaste vänner kan följa oss.

Yolo in New Zealand

Yolo in New Zealand

5 november 2013 - 27 mars 2014

Nya Zealands resan

Nya Zealands resan

2 oktober 2013 - 12 november 2013

18 september 2013 - 30 oktober 2013

Semester i nya Zeeland . Åka runt oh se landet helt enkelt !

31 december 2012 - 24 januari 2013

The Saga Begins