Whataroa

Ginklart i Waitangi Taona
lördag 10 februari 2018 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Tja!Nu är vi i Whataora och bor på ett före detta sjukhem, ombyggt till motellstandard, helt OK. Vi blir här 3 dagar för fiske i Waitangi Taona och La Fontaine. Whataora är en liten håla som fortfarande inte blivit större än 1995 när vi passerade förbi på vår första resa. Fisket är

Käftsmäll i Turnbull!
fredag 9 februari 2018 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Tja!Vi har nu varit borta från både mobiltäckning och wifi ett antal dagar.Efter Omarama gick resan vidare mot Haast och de områden som cyklonen härjade som mest.Vägarna var nu öppna och man började få en bild på hur landskreden skadat flera områden.Bergen är nära och höga vilket kan

Pannkaks-klippor, bad & filmmys! (12 feb)
tisdag 14 februari 2012 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Hej! Idag ringde klockan vid 07.45, och sedan var hela maskineriet igång igen... allt går väldigt smärtfritt för oss nu på morrnarna. Vi tog på oss kläder, gick och åt frukost, borstade tänderna, packade ihop det sista, checkade ut och gick sedan ut till vägen. Först då började

Last farming day
lördag 27 november 2010 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

sista dagen på gården idag.. Jup jag bestaellde bussresa för ett tag sen till Queenstown och blir daer några dagar innan jag tar bussen vidare igen till Christchurch. I Chirstchurch har jag också bokat in mig på delfinsimning, så vi får hoppas att vaedret aer bra så det blir av :) Lite

Japansktalande björnar
söndag 21 november 2010 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Ett tag sen jag skrev nu, saknat mig? Har varit upptagen hela helgen med att jobba, och nnan det var jag vael mest bara lat :P. Satte in lite bilder från gården och pannkaks-stenarna, så ni har haft ngt att titta på iaf :). Hade en konstig dröm haer om natten. Var ut och gick i naturen (tror

Får, kor, rugby
måndag 15 november 2010 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Haft en trevlig helg allihopa? min har varit som de tidigare dagarna på en bondgård. Steve, familjens 15 åriga son kom hem i helgen och Pete passade då såklart på att göra så mkt som möjligt med sonens hjaelp eftersom Steve vet hur allt görs, och för att få lite far och son tid. Fick en

Ledig eftermiddag
fredag 12 november 2010 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

puha, fått ledigt i em så det blir massa ta d lungt nu ett par timmar. Jag och Merle byter av så varannan dag tar jag mjölkningen på morgonen och hon på em osv. Klev upp vid kvart i sex imorse och mjölkade. Ett skitigt jobb, men tja, kul att prova på :) Mata kalvar aer roligast för dom aer

Bonde
onsdag 10 november 2010 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

jup, Ida är en riktig bonde nu :P. Vi kom äntligen iväg fr Nelson igår vid lunchtid och kom fram hit til Whataroa (kom ihåg nu att wh uttalas f!) vid 7-8 tiden. Stannade till vid pannkaks stenarna (som var en besvikelse) och körde vidare igen. När vi kom fram skulle Sonia (frun) och Laura

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

4 vänner på äventyr- Australien, Nya Zeeland & Thailand

4 vänner på äventyr- Australien, Nya Zeeland & Thailand

11 oktober 2011 - 18 maj 2012

Äntligen ska vi snart iväg ut i världen! Efter många månaders planerande är det snart dags för oss att styra kosan mot andra sidan av vår vackra planet... Down Under.... Följ våra äventyr här, kära vänner och släktingar. :) /Bell, Elin, Martina & Paula

BackPacking New Zeeland

BackPacking New Zeeland

15 september 2010 - 22 december 2010

Äntligen bokad resa till andra sidan världen! Har prelemenärdatum för åter resa i december, men det får vi ju se hur det blir när den tiden kommer, kanske blir jag längre, vem vet :)

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen