Österrike

Vandring dag efter dag
fredag 15 september 2017 - Bad Gastein, Österrike

Vandring upp och ner dag efter dag. Men den ena utsikten mer slående än den andra. Trötta i kroppen lite lugnare i sinnet när vi efter en vecka skulle ta oss hem. Kom dock bara till Berlin med flyget innan flygbolaget gick i konkurs och vi fick snabbt tänka om o ta buss från

Anna Lickander
lickander i Vandring i alperna
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Vilken hetta!🥵
onsdag 24 juli 2019 - Axams, Tyrolen, Österrike

Vi har det riktigt varmt. Om inte det framgått tidigare... försöker att inte klaga! Det är skönt när det är varmt! Men vi har ingen AC här.. Så kan tänka mig att vi har ungefär 28grader på rummet.. svetten rinner och har ingen aning om hur man ska somna.. Men tillbaka till den annars

Idag blev det Innsbruck!
tisdag 23 juli 2019 - Axams, Tyrolen, Österrike

Tack för namnsdaggratulationerna! Ja ni få som grattade mig😉Idag tog vi bussen ner till Innsbruck. Varmt har vi det så det var inte en lätt dag.. hahaVi tog oss till gamla stan. Fin stad med fina vyer! 😍Sen tänkte vi oss alpenzoo. Vi var tvungna att göra ett lunchstopp för barnens

Första etappen på hemresan avklarad!
måndag 22 juli 2019 - Lungötz, Österrike

Nu är det dags för oss att lämna det fantastiska Kroatien & styra kosan hemåt. Vi har blivit förälskade i landet och inte minst den Istriska halvön där vi har tillbringat åtta fantastiska dagar.Efter att kvällen innan avresan ha laddat bilen gratis på en 50 kW-laddare, tack Petrol,

Alperna 😍
måndag 22 juli 2019 - Axams, Tyrolen, Österrike

En dag blan höga berg ❤😍Frukosten på hotellet fick godkänt! Efter en vecka i Rimini med lite långtråkig, nä heltråkig frukost kändes morgonens frukost riktigt bra! Heja Österrike 😁Sen kollade bilen buss till en linbana upp på riktigt hög höjd! Men först en tur till bankomat och

Resdag!!! Innsbruck som visade sig sluta i Axams..
söndag 21 juli 2019 - Axams, Tyrolen, Österrike

En lång dag blev det. Började dagen i Rimini. Tog det lugnt. Packade ihop det sista. Knatade till slut till busstationen. När väl bussen kom visade det sig snabbt att det var några stycken till som tänkt åka buss😬🤪 Trångt. Vi underlättade inte det riktigt med två stoooora

Dag 2 - Etapp 2 tog oss till Österrike!
söndag 14 juli 2019 - Rennweg am Katschberg, Kärnten, Österrike

Efter att ha laddat på Fastned på morgonen till 80% utan problem, men dyrt så påbörjade vi andra etappen söderut genom Tyskland.Vi startade på morgonen från Hildesheim till första laddstoppet på IONITY i Sangerhausen. Laddade till 100% och det tog 1 Tim & 50 min då det avbröts under

Glaciär och Rodel idag!
måndag 10 juni 2019 - Zell am See, Österrike

Idag åkte vi alla rodel, barnen fick lyxa med två åk var! Andra åket blev sådär när en liten söt tant bromsade hela vägen ner och stoppade upp hela banan🙈. Mina barn gillar fart alltså ingen snigelfart.🤨Sen åkte vi högst upp till Kitzsteinhorn och glaciären.Fin utsikt och lite

Burg Hohenwerfen!
söndag 9 juni 2019 - Zell am See, Österrike

Idag Söndag steg vi upp i Inzell  kl:8:00 efter att ha övernattat i lägenhet med sköna sängar och svalare luft än i tältet. 😅Det är soligt och varmt idag igen 25C. Vi är på väg till Burg Hohenwerfen  och vi tog lite mindre vägar för att se landsbygden lite mer. Det var spännande

Alpsjö

9 september 2017 - 17 september 2017

Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

På bilsemester i Europa med en Hyundai Kona Electric

På bilsemester i Europa med en Hyundai Kona Electric

13 juli 2019 - 24 juli 2019

Vi ska se hur det fungerar att bilsemestra med en elbil i Europa under ett par veckor. Resan söderut kommer att gå via Danmark, Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien. Utvärdering av hur laddinfrastrukturen funkar i de olika länderna. Hur ser det ut med energiförbrukningen på de olika vägarna? Har Hotellen destinationsladdare eller snabbladdare? Det blir också lite tips på trevliga ställen längs med vägen.

Med Pilote husbil genom Europa

Med Pilote husbil genom Europa

19 juli 2018 - 7 augusti 2018

Tyger over Europe 2018

Tyger over Europe 2018

27 juli 2018 - 16 augusti 2018

Meet & Greets, ramen, travelling, railway stations, some serious dancing in the moonlight ('cause it's gonna catch me in its spotlight) and a whole lotta train of thought.

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

Amanda Ingvarsson
Amanda_I