Österrike

Magiskt landskap i Pitztal och Kaunertal
torsdag 19 juli 2018 - St. Leonhard im Pitztal, Tyrolen, Österrike

Igår eftermiddag landade vi den lilla byn S Leonhard några kilometer den Pitztal glaciär. På kvällen tog vi bilen till Gepatschstausse, en stor damm som samlar upp glaciärvatten från bäckar och vattenfall. Tanken var att käka där på Gepatschhaus, 1928 möh, men dessvärre tog dom inte

Stad och bad, nu påväg norrut...
tisdag 17 juli 2018 - Innsbruck, Tyrolen, Österrike

Lördag 14/7Vid frukost fick vi våra busskort och de utnyttjade vi direkt. Turen gick till Trento. Gick en runda på stan och i butiker. Det var även loppis i staden och jag köpte mig en klänning. Åt lunch på en restaurang intill domen, vilken vi också besökte. Det var soligt och varmt,

vandring och fotboll
lördag 7 juli 2018 - Neustift im Stubaital, Tyrolen, Österrike

Lördag, 7 juliStartade dagen med frukost. Idag var det en kvinna som frågade om rumsnummer. Enligt henne ingick inte frukosten. Vi blev konfunderade, då vi inte brukar boka något utan frukost. När vi checkade ut, sa vi som det var (att ingen påtalat att det inte ingick) och vi betalade enbart

Bergsklättring och vandring!
söndag 8 juli 2018 - Neustift im Stubaital, Tyrolen, Österrike

Söndag, 8 juliÄtit en god frukost. Fyllde sen vår termos med vatten och körde in i dalen (västerut) för att kolla vattenfall.Det fanns två utsiktsplattformar, men leden fortsatte vidare, så vi fortsatte gå, likt några före oss och några efter. Snart kom vi till en vägg, vilken var

Tredje landet idag
onsdag 11 juli 2018 - Wien, Österrike

Wien var initialt planen för dagens tripp, men redan igår längtade vi till alperna så vi passerar. I övrigt är Österrike väldigt vackert. Allt ifrån Wiens höga hus som vi passerar till solrosfält och känslan av att vara inslängd i Sound of music.

Med buss kommer man långt.
fredag 6 juli 2018 - Innsbruck, Tyrolen, Österrike

Servus,idag har vi gått upp något senare och tagit på oss lite varmare kläder och bättre skor. Tog hop on/hop off bussen från centralen, till Schloss Ambras, kl 10. Roligt med seeghtsingbuss, så man får höra lite info om platserna man passerar. Idag kunde man knappt se att bergen tornar

Bergbana, Hofgarten, statstornet och Hofkirche
torsdag 5 juli 2018 - Innsbruck, Tyrolen, Österrike

Hallo alle!Idag har det varit en dag full med upplevelser. Vi gick upp och åt frukost kl 6.30. Vi gick till turistbyrån för att köpa Innsbruck-kortet, men de öppnar inte förrän kl 9, så vi fortsatte till bergbanan. Vi köpte vars ett kort för 50€/st och hoppade på tåget mot banan.

Bergen är vackra!
onsdag 4 juli 2018 - Innsbruck, Tyrolen, Österrike

Grüß gott!Imorse gick vi till Aldi och handlade lite frukost och färdkost. Gick till hotellet, åt och packade det sista, innan vi checkade ut kl 10.Promenerade till centralen och köpte vars en kall dricka och gick ombord på tåget mot Venedig. I vår vagn satt det fullt av svenskar och även

Ivanec - Wien
torsdag 7 juni 2018 - Wien, Österrike

Kommer mer..........

Anders Wernborg
AWG i MC RESA
Tågresa mot Wien
måndag 28 maj 2018 - Wien, Österrike

Resan idag började med att vi möttes upp vid färjeläget i Helsingborg. Färjan gick smärtfritt över till Helsingör. Väl framme klädde folk på sig regnkläder då himlen såg rätt mörk ut vilket visade sig Var korrekt. Hela vägen till färjeläget i Rödby var jävligt regnig..

Anders Wernborg
AWG i MC RESA
Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Advent in the Austrian Alps

Advent in the Austrian Alps

2 december 2017 - 6 december 2017

To start off the festive season: Xmas markets in the Tyrol!

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

Europarundan

Europarundan

3 september 2017 - 24 september 2017

Att ta bilen och köra mot okända,kända och ej fastsatta mål och bara upptäcka och vara.

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

Amanda_I
Inge Och Hans-Örjan