Kärnten

Att finna en plats att vila på.
lördag 21 juli 2018 - Faak am See, Kärnten, Österrike

När man har husbil kan man stanna och sova var man vill. Ialla fall om man följer Autobahn. Iallafall om man är i ett land fullt av Ställplatser och rastplatser som Tyskland  . I Österrike blir allt genast så mycket mindre på nåt vis. Lite mer svårhittat och grönskande. I samma veva

Jenny Lundholm
FrkenMatilda i Med Pilote husbil genom Europa
Senast aktiv - från Seeboden, Kärnten, Österrike
Seeboden-Villach 55 km
torsdag 29 juni 2017 - Villach, Kärnten, Österrike

Bra frukost på Hotel Bellevue, regn på morgonen gjorde att vi kom iväg först 10.30. Lätt cykling längs floden Drau. Fika på bondgårdsgasthof, lite odör var det allt. Kom fram till Hotel Post i Villach. Vi åt på grekisk restaurang, Michael gick på orgelkonsert i kyrkan.

Bad Gastein-Seeboden 55 km
onsdag 28 juni 2017 - Seeboden, Kärnten, Österrike

Cyklade 6 km upp till Böckstein därefter tåg genom tauerntunneln till Mallnitz. därefter lång svår nerförsbacke. Vi tog en kaffe och apfelstrudel på landbygden. Tanken var att etappen skulle sluta i Spittal an der Drau, men vi hittade ett fint hotel med spa och halvpension i Seeboden. Bad

Nu bär det norrut, mot regn & dåligt väder...
måndag 24 juli 2017 - Faak am See, Kärnten, Österrike

Starten gick strax efter kl.8 från hotell Opatija. Vi hade tur, då väderrapporten lovade dåligt väder...men inte förrän lite senare på fm. Eftersom alla väderappar förespått regn och åska, vilken väg vi än väljer....så valde vi att endast göra en mindre korrigering från vårt

DAG 2
fredag 18 juli 2014 - Villach, Kärnten, Österrike

Vaknade 8.30 och kände oss förvånansvärt utvilade efter nattens bravader. Not to self: stressa inte så vi glömmer köpa vanligt smör, samt fylla på förrådet med laktosfritt nästa resa! Glöm heller inte vattnet hemma, var ganska segt under gårdagen när vattnet tog slut. Köp en ny GPS

Lina Larsson
Trollungarnapavift i Italien
Senast aktiv - från Salzburg, Österrike
Snabbrapport sen sova...
söndag 20 juli 2014 - Villach, Kärnten, Österrike

Hej hej, Idag ringde klockan 6:30 och sedan frukost 7:00. Jag var nere på stationen strax innan för att ta tåget till Arnoldstein men det var ändrat på grund av banarbete till ca 8:20. Det är många banor här som är ersatta med buss över sommaren. Väl framme i Arnoldstein så gick jag

Daniel Majd
mr majd i Interrail 2014
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Första rapporten
söndag 20 juli 2014 - Villach, Kärnten, Österrike

Hej hej på er. I torsdags började med tåget ner till Köpenhamn och direkt till hotellet för att dumpa packningen. Efter ca 1 timma mötte jag Simon för att ta någon öl. Det blev först middag på Jensen och sen gick vi vidare till Mikropolis för att prova deras öldrinkar. Jag tog en

Daniel Majd
mr majd i Interrail 2014
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Bergsklättring med mc
tisdag 27 maj 2014 - Villach, Kärnten, Österrike

Dagen har tillbringat med tre toppbestigningar med motorcykel. Först den 16 kilometer långa Villach Alpenstrasse som går upp till 1700 meters höjd, via en underbar väg med skarpa kurvor och hisnande utsikter. Allt för 9 euro/mc. Därefter åkte vi några mil norrut och tog Malta

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Florens 2014
Senast aktiv - från Bogoroditsk, Tula, oblast, Ryssland
på spåret igen ...
måndag 26 maj 2014 - Villach, Kärnten, Österrike

Nu fungerar tydligen Resdagboken igen. I morgon provar jag med att börja skriva här igen!!

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Florens 2014
Senast aktiv - från Bogoroditsk, Tula, oblast, Ryssland
2013-07-07 – Till Österrike och civilisationen = Internet
söndag 7 juli 2013 - Millstätter See, Kärnten, Österrike

Vi packar ihop och åker på slingrande småvägar. Landskapet är underbart vackert, som klippt ur en tidning för modelltåg. Gräset är extremt grönt och här och var fridfulla kossor som spankulerar omkring. Till och med A och O glömmer sina trätor och sitter tysta och tittar ut. Dagens

Christer Perslöv
ChristerHelena i Roadtrip i Europa
Senast aktiv - från Stäket, Stockholms län, Sverige
Med Pilote husbil genom Europa

Med Pilote husbil genom Europa

19 juli 2018 - 7 augusti 2018

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

Interrail 2014

Interrail 2014

17 juli 2014 - 3 augusti 2014

Lite drygt 2 veckors Interrail med besök i Danmark, Italien, Österrike, Slovenien, Tyskland, Belgien och sist Holland.

Italien

Italien

17 juli 2014 - 9 augusti 2014

Tanken är att vi ska bila ner till Italien och vara där i 2 veckor. Vi får se hur långt vi kommer med två små trollungar som inte är så förtjusta i att åka bil..

Florens 2014

Florens 2014

20 maj 2014 - 19 juni 2014

Mc-resan för 2014 börjar ta form. Ursprungligen är den inspirerad av Dan Browns senaste bok: Inferno. Handlingen i boken utspelas till stor del i Venedig och Florens fantastiska miljöer. Dessutom skall jag besöka Kärnten i Österrike och den berömda Italienska Rivieran. Därefter åker jag de två legendariska rutterna i de franska alperna: Route des Grand Alpes och Route Napoleon samt bergen i Chevennerna. I bara farten blir det besök i städerna Genua, Marseilles, Avignon och berömda bron Millau i Frankrike. Hemresan sker via Luxembourg, Moseldalen och ett par gamla Tyska städer. I år åker jag inte ensam, utan Arne Svensson från Perstorp blir min färdkamrat. Vi kör BMW båda två, så vi har mycket gemensamt! Efterhand skall jag lägga upp rutten här på bloggen. Vi hörs!

Roadtrip i Europa

Roadtrip i Europa

29 juni 2013 - 31 juli 2013

Med husbil i Europa - Kroatien tur och retur.

Italy by MC

26 juli 2012 - 13 augusti 2012

Sommaren 2011

Sommaren 2011

1 juli 2011 - 31 juli 2011

Semestern är här! Nu ser vi fram emot fyra goa veckor med mycket sol, bad och annat roligt. Förra årets besök i Baska var toppen och vi åker gärna dit igen. I år får vi också sällskap av Staffan och Marita som blivit sugna på en resa till Kroatien.

Jenny Lundholm
FrkenMatilda