Wien

Tredje landet idag
onsdag 11 juli 2018 - Wien, Österrike

Wien var initialt planen för dagens tripp, men redan igår längtade vi till alperna så vi passerar. I övrigt är Österrike väldigt vackert. Allt ifrån Wiens höga hus som vi passerar till solrosfält och känslan av att vara inslängd i Sound of music.

Ivanec - Wien
torsdag 7 juni 2018 - Wien, Österrike

Kommer mer..........

Anders Wernborg
AWG i MC RESA
Tågresa mot Wien
måndag 28 maj 2018 - Wien, Österrike

Resan idag började med att vi möttes upp vid färjeläget i Helsingborg. Färjan gick smärtfritt över till Helsingör. Väl framme klädde folk på sig regnkläder då himlen såg rätt mörk ut vilket visade sig Var korrekt. Hela vägen till färjeläget i Rödby var jävligt regnig..

Anders Wernborg
AWG i MC RESA
Första klass?
måndag 26 juni 2017 - Wien, Österrike

Vi var sugna på att testa första klass så valde sådana Interrailkort och betalade lite extra. Vi var dock osäkra på om det skulle vara värt det. Att tilläggas är att vi aldrig åkt första klass förut så det är ju en ny upplevelse. Vi skulle säkert ha haft en bra tågluff utan det,

KarinErik i Tågluff
Första veckan
söndag 25 juni 2017 - Wien, Österrike

Det såg mörkt ut om vi skulle komma iväg överhuvudtaget på tågluffen. Helgen innan blev jag inlagd på sjukhuset med kraftig halsinfektion. Kom hem efter två nätter med en tuff pencillinkur, kändes inte som jag skulle orka åka. Sen fick Erik feber och halsont tre dagar innan avfärd. Vi

KarinErik i Tågluff
Tåget till Prag, 21/8-16, 09.12
söndag 21 augusti 2016 - Wien, Österrike

Tåget rullade precis iväg från Wien mot Prag via Budapest. Jag är en smula trött. Måste försöka sova lite. Ikväll ska jag träffa Simon Holm och det finns risk att det blir en och annan öl. Gårdagen var en fin dag som de brukar va när man är på resande fot. Jag gick den kostnadsfria

Arild Andervad
Peckman i Eurotrip 2016
Senast aktiv - från Budapest, Ungern
Wien
torsdag 18 augusti 2016 - Wien, Österrike

Som vi har försökt att lägga upp inlägg. Denna webbsida har krånglat i flera dagar men nu verkat problemet vara löst. Nedan följer inlägget vi skrev när vi var i Wien Wien! Vilken stor stad!!! Vi har sett såå mycket fint idag och vi har haft väldigt flyt med matställena. Solen har

Adammaria Hultgrengunnevik
adamaria i Tågluff Europa
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Wien, 19/8-16, 22.18
fredag 19 augusti 2016 - Wien, Österrike

Den lugnaste kvällen i världshistorien. Åtminstone om man jämför med igår kväll. Skillnaden är faktiskt enorm. Mycket har hänt sen sist tror jag, så once upon a time.. Som den ambitiösa turist jag är, tog jag, efter att det förra inlägget blivit publicerat, mitt pick och pack och gav

Arild Andervad
Peckman i Eurotrip 2016
Senast aktiv - från Budapest, Ungern
På tur i Wien
lördag 4 juni 2016 - Wien, Österrike

Idag har vi varit ute och gått i princip hela dagen. Efter frukost gick vi ut på jakt efter nya cacher och sevärdheter. Vi gick först till Hundertwasser village, ett intressant kulturprojekt som inte lämnar någon oberörd. Magnifik byggnad! Vi har sett lite olika kyrkor varav den största och

Susanne Andersson
betyouare i Wien och Bratislava
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Hotellfrukost
fredag 3 juni 2016 - Wien, Österrike

Underbar hotellfrukost på Mercure Grand Hotel, Landstrasse Hauptstrasse 28, kan varmt rekommendera detta hotell.

Susanne Andersson
betyouare i Wien och Bratislava
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

Tågluff Europa

Tågluff Europa

13 augusti 2016 - 27 augusti 2016

Under 15 dagar får vi resa fritt i Europa!!!

Eurotrip 2016

Eurotrip 2016

7 augusti 2016 - 26 augusti 2016

En kort eurotrip som börjar i Berlin och avslutas i Prag.

Wien och Bratislava

Wien och Bratislava

2 juni 2016 - 5 juni 2016

Ytterligare en av våra huvudstadsresor på tu man hand. Denna gång till Österrike och Slovakien

Eurotrip

Eurotrip

15 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

24 juli 2015 - 26 augusti 2015

Drömresan är här! Vi ska ut på tidernas strapats i Europa, tillryggalägga cirka 500 mil tågräls och besöka minst sju länder. På den här dagboken kan du följa oss från startpunkten, Lucky Lake Hostel i Amsterdam, till slutdestinationen, allas vår Raoul Wallenbergs Budapest. På återseende! /Ina och Johan

Sol och hav 2015

Sol och hav 2015

16 juli 2015 - 12 augusti 2015

Grovplanen är att åka med husbilen först några dagar till Eva och Micky i Kalmar med några kulturevent, sedan via Trelleborg - Sassnitz, Berlin, Dresden, Wien m.m. till öar i Kroatien. Men ser vi i god tid att det blir "tokvarmt" där styr vi nog över mot Italienska/Franska medelhavskusten eller kanske den Franska Atlantkusten. Husbil = inga förbokningar = flexibelt semestermål/frihet. Bengt o Bettan

Anniversary trip to Wien

Anniversary trip to Wien

3 juli 2015 - 6 juli 2015

Vi kunde helt enkelt inte stå ut med att fira vår ettårsdag i ruttna Sverige. Därför började vi leta weekendresor och valet föll till slut på Wien.

Anna Hammarin
Annahamma