Zell am See

Glaciär och Rodel idag!
måndag 10 juni 2019 - Zell am See, Österrike

Idag åkte vi alla rodel, barnen fick lyxa med två åk var! Andra åket blev sådär när en liten söt tant bromsade hela vägen ner och stoppade upp hela banan🙈. Mina barn gillar fart alltså ingen snigelfart.🤨Sen åkte vi högst upp till Kitzsteinhorn och glaciären.Fin utsikt och lite

Burg Hohenwerfen!
söndag 9 juni 2019 - Zell am See, Österrike

Idag Söndag steg vi upp i Inzell  kl:8:00 efter att ha övernattat i lägenhet med sköna sängar och svalare luft än i tältet. 😅Det är soligt och varmt idag igen 25C. Vi är på väg till Burg Hohenwerfen  och vi tog lite mindre vägar för att se landsbygden lite mer. Det var spännande

Alpsjö
måndag 6 augusti 2018 - Zell am See, Österrike

Badat i alpsjö ✔

moneypenny
Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Kehlsteinhaus, Brechtesgarden
onsdag 2 augusti 2017 - Zell am See, Österrike

Dena dag skall vi besöka Hitlers örnnäste, Kehlsteinhaus.30 grader varmt beger vi oss iväg och tar en buss som går upp till en samlingsplats. Därifrån får man gå 125 meter in i berget innan man tar "guldhissen" rakt in i Örnnästet.Ville man så kunde man gå upp men inte denna gången

Ankomst Zell am see
tisdag 1 augusti 2017 - Zell am See, Österrike

Efter 13 timmar i bil från Travemunde kom vi äntligen fram till Zell am see. Inte nog med att de första 2 milen tog 1 timma så var det omläggningar i trafiken långt ner i Tyskland som ledde in oss på småvägar som gjorde resan utterligare 3 timmar längre. Men vi fick se landsbygden iaf

Mot Österrike
torsdag 16 juli 2015 - Zell am See, Österrike

Vi sov alla så gott och gick upp vid 08. Då var det frukost på gästhuset. Det var gott! Vädret var varmt varmt. Vi tog en liten promenad i medeltidsstaden och det var verkligen en gullig liten by. För oss blev det lite för varmt då vi inte är vana vid värmen, svetten rann. En glass och

Maria Lundvall
MDVT i Mot kroatien
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
High Altitude Reservoirs i Kaprun
torsdag 1 augusti 2013 - Zell am See, Österrike

Buss upp på slingriga serpentinvägar och in i smala enfiliga tunnelvägar in i berget. Duktig bussförare. Svart vandringsled som var vacker. Peter gick längre. Tysnaden var underbar endast lite ljud från en fluga och vattenfall. Klarblå himmel och inte ett moln. Nere i dalen var det 30

Salzwelten
onsdag 31 juli 2013 - Zell am See, Österrike

Tur till en saltgruva, där vi åkte tåg in i beget/gruvan 1150 m in 210 m under jord, åkte ruschbana för att komma ner i gruvan och vi åkte även båt på en saltsjö inne i gruvan. En intressant dag. Klart värt ett besök, bra anordnat.

Seisenbergklamm
tisdag 30 juli 2013 - Zell am See, Österrike

Vi fick mersmak från gårdagen så vi ville vandra mer :) lika spännande och vackert. Mycket uppåt som kändes. Vacker natur, underbar luft och väl värt en extratur högst upp för att avnjuta god mat.

Sigmund-Thun Gorge
måndag 29 juli 2013 - Zell am See, Österrike

Mycket trevlig vandring längst smala trappor mellan två berg längst vattenfallen. Ljudet från fallen var förstårs högt och tog bort allt prat från andra besökare. I slutet var det nästan magiskt, färgen på den spegelblanka sjön var obeskrivbar. Vi tog sen en tur till Krimml

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

Mot kroatien

Mot kroatien

15 juli 2015 - 26 juli 2015

Vi ska för första gången bila genom Europa ner till Kroatien.

Sommar 2013

Sommar 2013

20 juli 2013 - 15 augusti 2013

Malmö-Trelleborg-Travemunde-Kestert-Zell am See-Lido delle Nazione

Europa resa

Europa resa

26 juni 2013 - 10 juli 2013

Vi ska åka runt Europa i våran V70, ROADTRIP!!!

Tågluff

Tågluff

1 augusti 2012 - 17 augusti 2012

Elin-Pelin och Ellisnor lämnar smålands mörka och regniga skogarna för att se sig om i Europa. Färden bär på räls genom augustiheta huvudstäder, till havet och över alperna. God läsning!

Genom Europa på MC

Genom Europa på MC

30 juni 2012 - 14 juli 2012

Eurotrip 2011

Eurotrip 2011

6 september 2011 - 29 september 2011

En månads tågresa genom Europas historia.

Liselott Karlsson
LiselottClaesson