Hola amigos...

torsdag 18 januari 2007 Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Lite spanska har val fastnat i skallen,nu har det gatt ca 2 vecor sen vi kom hit och 10 spanska lektioner senare.
Det ar ju inte en dans pa rosor att lara sig ett nytt sprak precis...
Och Mike som jag delar rum med tycker ju sjalvklart att verben ar lattare,praktiga engelsman,som ska lata sa internationela...Halla!jag pratar 2 sprak,du ett!...
Iallafall sa vart ju ridnigen hur kul som helst,han kom med hastarna till varat guest house som om det vore 2 bilar,och innan jag skulle hoppa upp sa sa jag att det va forsta gangen,tillbaka fick jag ett ansiktsutryck som sa,jag bryr mig lika mycket som bin laden...
Skit kul va det!!Det va inte den storsta,men tillracklig for att jag kannde mig som ¨Clintan¨ och gallopera snabbt gjorde den,sa vi drog ivag pa en tur langs sjon pa ca 4 timmar....
Men imorgon lattar vi igen till Xela som ligger 3 tim norr ost..det ar en liten stad som ar ganska isolerad fran resten i bergen med en stor marknad pa torsdagar och sondagar da byfolket kommer for att byta och salja....Spannande