Bunkhuset i Byron Bay

söndag 21 mars 2004 Sydney, New South Wales, Australien

G'day G'day Mates!

El martin, El Jesper och El Email har nu tillbringat 5 riktigt skona dagar i det fore detta hippienastet Byron Bay. Vet inte riktigt vad vi hade for forvantningar pa detta stalle, alla eller iallafall ganska sa manga hade snackat sig varma om just detta stalle ca 3 timmar soder om Brisbane.

Vi anlande till varat hostel Byron Bay Bunkhouse (eller bunkhuset som det fick komma att heta) ganska tidigt en Sondag, och kom ganska sa snabbt fram till att detta antagligen ar ett jakligt schysst stalle. I Boendet ingick namligen gratis pankaksfrulle varje morgon serverad av en alltid lika glad kines, gratis lanande av boogieboards, fotbollar, strandtennis och annat livsviktigt! Dessutom sa serverades det varje kvall middag for endast tokbilliga 4$. dvs ca 25 kr...O de va inte dumt det heller. En annan grej som passade los gringos utmarkt var den valdigt stora almanna balkongen/altanen som var ett utmarkt redskap for socialt umgange, forfester, matning eller sunkande i nagon utav hangmattorna. sweet.

Efter att ha tillbringat nagra timmar har sa fick vi klart for oss att vart hostel antagligen till 50% bestod utav svenskar, och dessutom sa bodde ett tjejgang som vi traffade i Nya Zeeland har..helt sjukt men valdigt kul! Vi svenskar bildade ganska snabbt en liten union o hade riktigt kul tycker vi.
Va ett glatt gang med goteborgare, stockholmare och sa vi fran metropolen Nykoping. Kanske korsas vara vagar igen o det vore ju himla kul.

Dagarna i byron bedrevs annars mest nere vid den fin fina stranden som strackte sig kilmoeter efter kilometer bort. stranden var ett utmarkt redskap for aktiviteter som fotboll och annat skoj eftersom den inte bara var lang utan oxa riktigt riktigt bred. Broderna invalido jesper och martin tog det ioforsig ganska lugnt och agerade mest stolpar eller natt. Nar det blev for varmt sa lekte man lite i de stora vagarna med sin boogieboard. ar som att surfa fast man ligger pa magen istallet for att sta upp. ASKUL!!TJOHO!! Men man fick passa sig eftersom for mycket boogiboarding tyvarr kunde leda till skavsar pa magen eller brostvartor. aj aj aj. Emil "glasboy" Sandberg vet precis vad jag pratar om.

Pa kvallarna testades utelivet for det mesta pa. Fanns nagra bra stallen och pa st patricks day den 17 mars sa var vi ute pa en irlandsk pub och drack guiness! Bestallde man 4 st sa fick man dessutom en gratis guiness t-shirt. Som hittat....
Japp sa det var val mest det Byron handlade om. Stranden om dagarna och krogen om kvallarna. Grabbarna grus hittade dessutom kanske varldens basta kebab hytta!! dar hangde vi en hel del...en gang varje dag minst.

Pa fredag kvall tog vi sedan varat pick o pack o satte oss pa bussen till sydney. Den totala bussresan var ca 12 timmar sa vi tankte spara in en natts boende pa bussen. Det var ganska smart tyckte vi men ganska jobbigt....sov inte direkt jatte bra men for sjutton kul hade vi! eller natt...Jesper o jagsjalv fick dessutom tillbaka vara envisa forkylningar tack vare AC systemet pa den dar bussen. tack for den! otroligt nog are faktiskt emil "alltid forkyld" Sandberg som ar den friske pojken i ganget. grattis!

I sydney har vi nu tillbringat nastan 2 dagar och da har vi slutit upp med herman och lina igen. Lina som vart en hel del sjuk den stackars madde mycket battre nu vilket var skont tycker vi och hon hangde till och med ut en svang i lordagsnattlivet har i sydney. starkt jobbat.
Idag sondag ha vi dessutom vart o kollat pa riktig Aussie Rugby! Riktigt harda killar det dar. dom far ta en hel del stryk under en match pa 80 minuter. Inte har dom nagra skydd pa sig heller. en annan skulle val fa en sadar 37 frakturer pa 15 sekunder.

Japp. 4 dagar har vi kvar har i sydney o aterkommer med mer reseskvaller sa smaningom. Det ryktas om att det kommer lite mer bilder snart ocksa. Vi avslutar med dagens citat vid bokning av hostelrum:
"we will come back in 30 minutes, tomorrow or never"

/Los Gringos
Ps. fortsatt o skriva till oss for vi blir sa glada da!!

Martin Stany