Miss Nigaragua...

tisdag 13 februari 2007 Estelí, Nicaragua

was up!!!
Ja inte mycket har val hant i natur och upplevelse fraga sen sist jag skrev forutom dykning i Utilla Honduras,som va okej,inte alls lika mycket farger och fiskar som i Thailand,men det va coolt att se en havs skolpadda liggandes pa botten och som sen simmade ivag,den va ca 1meter lang och 50cm bred,mycket turister dar och lite val for mycket griniga miner bland folk,det ar konstigt att det lyckliga och glada kan forsvinna ibland nar det blir for manga av mig pa vissa platser i varlden!!
Jag reser fortfarande med Mike(jag har inte blivigt gay!!!!,och vi tog oss igenom hela Honduras och ska forsoka lifta igenom(eller iallafall jag anda ner till Panama har jag tankt mig,vi har blivigt upp-plockade av 1 doktor,lastbilar som ar stor som f.. och en andra massa roliga typer,det ar ju sa enkelt!!...
Jag far en storre och storre bild av att manniskor ar snallare an vad vi tar forgivet,kanske tycker dom bara att det ar haftigt med oss bak pa deras pickisar,2 gringos!!
Men man ser sa mycket mer av landet och stannar pa platser man inte tankt,for ibland sa kommer man ju inte lika langt som man vill..
Men nu tillbaks till over-meningen,vi har nu varit i Esteli i 5dagar(90000invanare) och bara haft kul,i Lordags sa gick vi till studio 54,ha ha,
Stort stalle med bara lokalt folk och manga som vill komma till en av nyfikenhet for att prata och dricka,bade killar och tjejer..Sa dar star vi med ett gang nar plotsligt en tjej kommer och tar mig under armen och vill dansa(sa vacker,herre gud min skapare),sjalvklart till salsa som jag sager att jag inte ar det basta pa,men hon tar mig runt min midja och jag runt hennes.........rumpa!!!
Sa dar ar vi pa dansgolvet i ca 15 min och hon lar mig dansa salsa vilket gick valdigt bra faktiskt!!
MEN hela poangen ar att hon var Miss nigaragua 2005!!!
Sug pa den karamelen!!!!Det AR den finaste midja och den finaste tjej min hand nagonsin har vilat(och klammt lite pa....Kul och skit fulla vart vi...
Imorgon liftar vi vidare soder ut till Granada som jag inte vet ett skvatt om,bara att det ska vara fint..
Ha det sa bra och skot om er....Ciao...

Fredrik Airaksinen