Emma malar hus
Emma malar hus

Stundande Helg

torsdag 1 mars 2007 Kingston, Norfolk Island

Nu har vi varit har pa on i 3 veckor, one week to go. Obo-livet borjar bli en aning langsamt, man gor inte manga knop pa en dag, Emma har dock hunnit aldrats under den har tiden och har nu passerat 20-strecket. Vi har aven...

... Atit svenska semlor MUMS!

... Malat klart Araluen.

... Kollat pa nar den nastkommande manads alla matvaror, grejjer, bilar etc. lastades iland fran den stora baten, denna gang inte vid Cascade Pier utan nere i Kingston (det finns alltsa 2 pirer, Kingston piren fungerar dock pa precis samma satt som Cascade som vi berattat om)

... Forflyttat oss i tiden till convict’s settlement pa Norfolk Island. Gatt omkring i ruinerna och gatt pa museum.

... Vi har hoppat omkring pa halkiga stenar och letat strandfynd! Emma har sedan tillverkat sma konstverk (i brist pa annat att gora)

... Vi har fatt ett helt dagboksinlagg, har pa resis fullt med skvaller fran Lindeman Island, tillangat oss av [link url=http://www.resedagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=117303§ion=undefined]BeatriceGustafson[/link]. Vara alkisar/drogmissbrukare i tvatten Richo och Brad har fatt NBO (next boat out) efter en drog razzia pa on! Uh Kathy maste vara sa glad...! Hela situationen var ju helt klart oundvikligt... Anda kanns det sorgligt, som att det ar synd om dem. Men nej, det ar det inte. Manniskor gor val har i livet, och de valen far de sta for.

...Vi har aven planerat var nasta etapp, Nya Zeeland! Kan knappt barga oss, det ska bli otroligt kul! Vi har forberett en spackad och valdigt lockande resplan kan jag lova!!

Var hemkomst upptackte vi for ett par dagar sen inte alls blir, som vi trott och som vi sagt till alla, den 22april utan det ar nagat som vi bara fatt för oss. Nar vi laser på biljetten star det faktiskt den 20april. Sa det blir fint att komma hem och fa vara tillsammans den helgen innan skola/jobb och vardagen rullar pa for er (och for oss??). Men som sagt nu ska vi ta vara pa dessa 7 veckor som aterstar, det blir intensivt precis som vi vill ha det och vi ska gora det mesta av var resa!
Idag har vi varit ute pa vift i 150 hela dagar... (och nu är det ju mars ocksa, kanns konstigt att tänka sig att vi faktiskt kommer att vara hemma NASTA MANAD!)

Nu ska vi ga en promenadslinga har precis brevid Araluen som heter ”A walk in the wild” me stationer och sant pa vagen sen ska vi dammsuga och gora fint infor helgen.

[b]Ha det super![/b]

Emma, Grieg Frogsjö, Johansson