Fog on the airstrip = 1 extra dag!

söndag 11 mars 2007 Kingston, Norfolk Island

Vi har fått en extra dag här på ön eftersom det imorse var varning för åska, dimma på landningsbanan, regn, rusk, vind... Allmänt skitväder så att planet inte kunde komma in till ön från Auckland. Detta gjorde inte oss ett dugg, eftersom vi då får bo&äta gratis (hehe) och göra de saker vi inte hunnit med än. Vädret sprack till och med upp mitt på dagen så vi hann med en promenix på stranden, titta på gamla gravstenar från lääängesen, se de sista ruinerna samt se cykloraman som är en 360graders målning, jättestor. Det var som en historisk tidslinje som man var mitt inne i. Häftigt! Det handlade om skeppet [i]HMS Bounty [/i]och dess besättning som var på väg till Thahiti för att hämta brödfruktsplantor, det blev myteri på skeppet och kaptenen satts i en jolle och skickades iväg. Myteristerna stannade ett tag på Thahiti och blev kära osv, sen åkte de vidare till Pitcairn Island som efter ett tag blev för liten för dem. De delade då på sig och en del åkte till Norfolk Island som precis slutat vara en fång-koloni!
[i]Där har ni historian i korthet![/i]

Nu ska vi ner till Kingston och ruinerna för att se dem en sista gång i mörker, då de är upplysta och de pågår spökvandringar och så.

Imorgon hoppas vi att vi får lyfta och äntligen komma till Nya Zeeland!

Föresten! Idag har Emma klappat en Tottis-hund och gett den vatten (vi som pratade om au-terriers mamma!)
Saknar våra kära hundar, [b]Pippi & Taussie[/b]!

Emma, Grieg Frogsjö, Johansson
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige