From Krabi till Phuket

torsdag 15 mars 2007 Phuket, Phuket, Thailand

Hi!

Har kommer lite update igen.
Varan Krabi vistelse var mycket trevlig. Otroligt fint stalle som har lite av allt. Marks att aven detta ar ett typiskt turist stalle for nastan alla thailandare kan nagon fras pa svenska och jobbigast av allt ar att dom forstar en nar man star och dividerar mellan varandra pa svenska om hur mycket man kan tanka sig att betala. Sa det gick inte att lura dom inte. Det gar till och med att kopa dagens (Sveriges) kvallstidning, vilket kanns lite konstigt med tanke pa att man rest till andra sidan av jorden.
Vi sag i alla fall att The Ark vann melodifestivalen =)

Vi hade en mysig heldag med Engstromarna och tog en longtail pa morgonen ivag till Hong, Gipsy Island, Ray Island och Puppy Island. Det var riktiga paradisoar dom med och inte alls farligt mycket folk.
Pa stranden motte vi en fotograf och en reporter fran Aftonbladet som fragade om det var ok att fota ett omslag till deras resebilaga. Javisst svarade jag utan att tanka pa att jag befann mig pa en strand med ett har man definitivt inte langre kan kalla valskott och smink vad ar det?
Men ja ja...kan ju hoppas att dom vart lite bra i alla fall.

Vid ett toalettbesok fann vi ocksa den stora jatte odlan (Varan), horde att dom var kottatare och vagade darfor inte ga sa nara.

Pa kvallen fick vi lyxigheten att bli bjudna pa middag. Jatte gott, sa det tackar vi sa mycket for =)
Var lite trotta efter dagsutflykten men gick anda vidare till Lunabar efter middagen. Dar traffade vi tva Thailandare (Tummelisa och Linn). Riktigt trevliga typer som levde ganska likt de svenska ungdomslivet. Festa och jobba.
Vi gjorde ocksa lite utflykter till Railey beach (som tydligen var rankad till en av de topp 10 finaste stranderna i varlden), Poda och Chicken Island.
Sa nu har jag tranat lite pa min snorkling som gar battre och battre...Finns hur mycket sota nemo fiskar som helst.
Vart en till lyxkvall till da vi forst tog massage som var helt galet skont. Min nya drog ar massage och farsk annanas pa stranden, hoppas ni staller upp pa det nar jag kommer
hem =P
Sen vart vi ytterligare en gang bjudna pa god middag, kanske ska fortsatta med att mota upp folk pa det har viset.
Hade nagra fler utekvallar pa Lunabar och gick annars runt och strosa i affarerna.

Stranden narmast dar vi bodde fanns det apor pa och gissa vem som vart helt galen och fick barndomsdrommen tillbaka och bara MASTE ha en med mig hem. Tror ni jag kommer igenom tullen med en apa nerstoppad i vaskan?
Dom var otroligt sota och jag matade dom med annanas som dom snallt plockade fran handen.

Nu har vi tagit oss till Phuket. Akte en minibuss tillsammans med nagra engelsman och en arg svettig gubbe. Tog inte alls lang tid men man undrar ju om Thailandarna koper sina korkort pa 7-eleven. Dom kor ju allt annat an bra. Galna omkorningar i kurvor och i uppforsbackarna har man garna sa hog vaxel som mojlig tills att bilen nastan borjar rulla bakat. Man sliter garna inte pa 1:an och 2:an.

Hittade ett fint boende nara stranden har pa Phuket med frukost som ingar for ovanlighetens skull.
Vi hann inte mer an slanga av oss ryggsackarna forren en buss stod utanfor hotellet och vantade pa att fa kora oss till Fantasea show som vi hade bokat biljetter till.
En kul show full med elefanter, tigrar, faglar och en massa Thailandare i fina klader.
Det handlade tydligen om nagon historisk handelse, fattade faktiskt inte sa mycket utav den utan tittade mer pa kladerna och alla djur. Till och med honsen hade dom fatt dresserade.
Efter showen fick man halla tigerungar om man ville. Snabbt som sjutton stallde jag mig i kon for visst vill jag halla en sadan soting. Men samvetet hann ifatt mig nar jag sag hur den lilla tigerungen nastan kastade mellan famn till famn. Gick istallet till elefanterna som man fick klappa och sitta pa.

Har inte sett sa jatte mycket av Phuket annu da jag idag motte upp en Australiens fotograf som ville kora lite plåtningar pa stranden. Tog ratt lang tid men hoppas att dom vart bra.

Stranderna ser fina ut fast har ar det inte naturreservat som pa dom andra platserna och darfor ar stranderna har fyllda med solstolar. Ska passa pa och ga runt och se lite av stan nu for imorgon flyger vi till Malaysia.

Over and out!

Puss&Kram!