pyramid
pyramid

Teotihuacán

lördag 8 maj 2004 Mexico City, Mexiko

antligen fick jag se pyramiderna (javlarna)! kom ivag tidigt i morse, passade pa att kopa biljetten till ikvall som tar mig till havet innan jag akte vidare dit jag skulle. bussresan till stallet tog en timme och utanfor bussfonstret tycktes denna stad aldrig fa ett slut. det ar inte hoghus man ser utan mest en heltackningsmatta av sma skitiga hus som stracker sig sa langt ogat kan na med en harlig dis over sig.

annars...forsta riktigt soliga dagen har sa timingen kunde inte varit battre! blev mkt gaende och klattrandes uppfor riktigt branta och hoga trappsteg... hojdskillnaden (mex.xity ligger pa ca 2200 m.) gjorde inte strapatsen lattare.

finns egentligen inget att saga om detta (som ni kanske marker)... javligt stora och storslagna tempel och pyramider helt enkelt.

ivan: jag ska kolla om jag kan reservera en plats pa en buss at dig... ar du saker pa att du inte landar 18:45? jag antar att du landar samma dag (17:e) som du aker. beskriver hur du tar dig till bussterminalen a sa nar jag ar framme i puerto Escondido... det ar latt som en platt, t-banan funkar riktigt bra.

gotte: haha stackars hannes a thomas (thoams lar ifs vara overlycklig just nu!)...kul att du fick vara kvar...du ligger ju trots allt under :) halsa teamet sa mkt! vad for biljett?!

ovrigt... ska bli javligt skont att dra ifran staden ikvall! langtar till havet och stranden...min buss aker 20:00 (lokal tid) och resan tar 12 timmar med ett stop i Acapulco

vi far se nar nasta uppdatering blir med tanke pa att jag inte langre kommer ha en dator med fast uppkoppling i rummet jag sover i framover!

adjo alla

Emil Kozlowski