har i argentina

lördag 19 maj 2007 Salta, Argentina

Nu har vi kommit till argentina, efter att "fastnat" ngra dagar i chile... att fastna i chile var inte sa hemskt och det kanns trakigt att vi inte har tid att resa runt mer i chile.... hur som helst hamnade vi i en lite stad i norra chile som heter san pedro de atacama, det ligger valdigt nara uyuni i bolivia, och man kan faktiskt starta sin tur i saltoknen darifran...
i san pedro finns mkt saker att hitta pa, man kan aka pa olika turer. vi tog och hoppade pa en fin tur mitt i natten ut till ett observatiorium dar vi fick en lektion i astronomi och fick titta i teleskop pa stjarnorna, och ocksa dricka varm choklad =)
det var valdigt haftigt och vi ar valdigt glada att vi orkade halla oss vakna!
san pedro var iaf valdigt trevligt tyckte vi och om folk i resten av chile ar lika trevliga som dar sa skulle vi inte ha ngt emot att se mer av chile. men eftersom tiden rinner ut stannade vi bara sa lange som vi behovde for att komma med pa en buss till salta, argentina, vilket vi nastan inte gjorde... men aven da chile ar ett modernare land an tex peru och bolivia sa har de den latinamerikanska mentaliteten, sa nar biljetterna var slut sa kunde vi anda kopa biljetter som "egentilgen inte finns". vad det nu betyder. men ngra telefonsamtal pch lite snack med chaufforen satt vi pa bussen, pa saten dar numrena var bortrivna. dock utan biljetter, vilket var lite nervost. men allt gick bra och nu ar vi som sagt i salta.

harifran planerar vi att aka till iguazufallen, med en liten avstickare till paraguay. dar, pa gransen till argentina, ska det finnas en stad som heter ciudad del este dar man kan kopa billig elektronik, sa vi tankte att det skulle vara vart att kolla laget om man skulle kunna inforskaffa en varsin kamera, da min blivit stulen och george forstord av solen i saltoknen.

sedan blir det buenos aires med alla dess harligheter!
och sen, da kommer vi faktiskt hem...fast vi forsoker att inte tanka sa mkt pa det =)

Nathalie Hallberg