Forsta templet

Kambodja

torsdag 24 januari 2008 Siem Reap, Kambodja

Hej
G
Har nu hamnat i Kambodja efter en rolig, osanolik resa med buss fran bankok till siem Reap 16 timmar tog det fem timmar till gransen, tre timmar i gransen, 8 timmar till i en buss pa gamla grus vagar aldrig fortare en femtio km/tim 14 mil var det frean gransen till siem reap. Har hittat ett halv sjyst guest hause for 5 usd med flakt, duchs, toa.

Idag har vi varit runt och tittat pa Ankor Wat. trad templet dar Tomb Raider spelades in.
M
VI sag pa tv nar en tjej gjorde den har resan och hon fick klattra upp hogst upp i Ankor Wat och titta pa solnedgangen.
Nar vi kom idag hade dom stangt de sista trapporna.Saifty first ,vi kom forsent. Men nar jag nu har rest hela vagen ar det val bara att gilla laget. Vi aker har i fran pa lordag morgon till Pnom Phen men den har gangen blir det med bat for sakerhets skull.

Vi ar i ett land som hade krig for 30 ar sedan,och det marks tydligt. Det de kallar vager kallar vi samre grusvag,tror inte ens vi har nagot liknande i Sverige. Det byggs overallt,nu tror jag att just den har staden ar uppbyggd runt turism, for det valler in manniskor oavbrutet.Tuk-tuk ar bara som en karra bak pa en moppe,
men majoriteten av alla syklar har.
Det ar anda helt otroligt att datorn fungerar sa val,de vet vad vi turister vill ha.
Manniskorna ar mycket vanliga o omtanksamma,Vi kanner oss valdigt valkommna har.Dessutom ar det halva priset mot Thailand.Vi at tre ratters middag med en flaska vin for 150 sek.Fransmannen forde in lite goda traditioner nar de koloniserade Kambodja.
Nu ar det tack o godnatt for den har gangen.
PS puss puss gossarna ga in pa msn direkt nar ni kommer hem.Med stor sannolikhet ar vi har da.Langtar efter er! Ds

Göran Svensson
Senast aktiv - från Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige