Elefantön......

onsdag 13 februari 2008 Koh Chang Tai, Trat, Thailand

En ny favorit igen, en helt underbar o, elefanton sa kallad och till allas stora gladje kan vi meddela att vi har ridit pa elefanter idag, pa varsin till och med. Vill ni prova att sitta pa halsen, sa "chaufforen" men det rackte med att forsoka klamra sig fast i stolen. Vi hyrde vespa i morse och akte upp till det stora vattenfallet och badade i poolen, kallt och slipprigt men det var det vart. Stranderna kantas av palmer och restauranger, i gar kvall satt vi ute pa stranden och at farsk grillad tonfisk, det var sa gott. Efter det hamnade vi pa en jazzklubb och blev kvar dar halva natta, de var sa bra. Spannande med kontrasterna, djungel och strander, har trivs vi verkligen, men nu rusar tiden ivag och om ett par dagar ar vi i Bangkok igen. Vi har bytt boende idag till en annan strand, lite langre soderut, lugnare (med tanke pa vart utsvavande uteliv harom kvallen). Christina, som pratar forst och tanker sen, kom pa en lysande ide om att ha oppet hus for alla dagbokslasare och ata thaimat och dricka "danskt" ladvin. Men Folke som tanker forst sa att sa stort hus har vi nog inte, men vi far ta det i omgangar. Ska bli roligt att traffa er alla, aven om vi inte langtar sa vansinnigt hem just nu.
Ma sa gott, det gor vi.
Kram Christina och Folke