Bara 1 vecka kvar

måndag 31 mars 2008 Banjul, Serrekunda, Gambia

I fredags var vi till Linda och hämtade beställda kläder och vi fick låna hennes laptop för att ladda upp bilder till resdagboken. Datorn som finns på hotellets internetcafee orkar inte med mina bildfiler.
Hela fredagem. var det sol och bad som gällde.

Lördag 29 mars mellan kl 8-13 var det gambisk cleaning day. Inga taxibilar fick köra så det var mycket tyst och stilla utanför hotellet.
Vi besökte Sunset Beach Hotel och Kololi Hotel som ligger grannar med Bungalow Beach Hotel som vi bor på. Men vi tycker att BB är bäst. Fina lägenheter och stor trädgård samt en jättefin sandstrand.
Vi hade planerat in ett besök vid Krokodil-poolen under em. Men Buba kunde inte köra oss dit p.g.a. att hans styffar avlidit och det skulle hållas begravning i Brikama.
Vi tog ett par öl på baren utanför BB istället.

Igår söndag besökte vi Krokodil-poolen och det är faktiskt med blandade känslor som man går fram och klappar dem.
På em vid hotellet tog de ner kokosnötter. Vi köpte en som var alldeles perfekt och smakade jättegott.

För övrigt är det bara sol och bad som gäller.

Bertil Ellvén
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige