Tisdag 10/6

tisdag 10 juni 2008 Bangalore, Karnataka, Indien

I dag vaknade jag i tid, så det blev normal dusch och lugn frukost.

Taxin hämtade mig kl 8 och jag var på kontoret 8.40 vilket var snabbt. För mindre än tre veckor sedan sedan låg flygplatsen alldeles nära kontoret (öster om Bangalore) och då skulle ha tagit minst 1,5 tim från hotellet. Den 24 maj öppnades en helt ny flygplats norr om Bangalore.

Samma procedur i dag: inskrivning i besöksboken, notering av serienummer för dator, videokamera och digital kamera.
När kontoret lämnas sker kontroll av det det är samma prylar som tas med.

Mats och jag jobbade med att sammanställa inspektionsrapporten och IT-ansvarig på företaget arbetade frenetiskt för att få min dator att kommunicera med vårt intranet via deras brandvägg. Fortfarande 17.30 var problemet inte löst. Tack lov att e-mail och internet fungerar via telefonen.

Lunch i matsalen, vegetarisk på märkliga plåtbrickor, till ett pris av 30 INR = 4,50. Bild kommer i morgon eftersom kortläsaren i min dator lagt av. Det är inte samma priser på maten på hotellet på kvällarna. Skulle gärna ha sett ett centralt hotell i stället. Classe, det tar jag nästa gång!

Det blev en annan variant av kyckling i går kväll. Man käkar ju inte kor och oxar här men det var mycket gott i alla fall.

I natt ska jag försöka titta på Sverige - Grekland kl 00.15 här.

Bertil Ellvén
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige