Lunchbrickan
Lunchbrickan

Onsdag 11/6

onsdag 11 juni 2008 Bangalore, Karnataka, Indien

I morse var det segt. Tänkte bara titta på början av matchen tills Sverige låg under, men så blev det ju inte. Var tvungen att se hela, så klockan var närmare halv 3 innan jag somnade.

Taxin hämtade kl 8 som vanligt så det blev inte så mycket sömn.

Mats och jag filade på slutrapporten och kollade upp några saker. Fortfarande ingen förbindelse med vårt intranet och nu lär det bero på värdföretagets IT-avdelning i England som ligger 4,5 timmar efter Indien = ingen förbindelse i dag heller.

Åkte till hotellet kl 16 och försökte köpa frimärken på ett postkontor, men det gick inte alls eftersom jag inte hade vykorten med mig. Först vykort - sedan frimärken!

Frågade i receptionen var man kan få tag på vykort och blev hänvisad till vaktmästardisken på andra sidan gången. Han hade också frimärken. Man ska inte gå över ån efter vatten! I och för sig hade han bara tre varianter av hotellets vykort, men det var bättre än ingenting.

Chockade mina arbetskamrater i Sverige genom att dyka upp på det annonserade telefonmötet på eftermiddagen. Det verkade inte som att någon räknat med det.

Tog en promenad i den ljumma kvällen men gick inte så långt. Inte så kul att gå ensam på mindre gator när mörkret föll. Jag stannade i ett gathörn där en polis dirigerade den livliga trafiken. Fick inte tag på någon trehjulig mopedtaxi så jag gick tillbaka mot hotellet. På vägen dök det upp en som stannade och körde mig till hotellet någon kilometer för ca 3 kr. Dessutom ställde han villigt upp på fotografering.

Har lagt in ett foto från dagens lunchbricka.

I morgon är det sista dagen i Bangalore innan jag kl 02.05 ska lyfta mot Frankfurt.

Bertil Ellvén
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige