En oförglömlig resa..

måndag 1 september 2008 Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Ja denna resa startade självklart med en tabbe :-). Jag missade den enda bussen som gick till Växjö där jag skulle möta syrran! Vi var på väg för en spruta mot diverse saker typ gulsort , drifteri, malaria har jag för mig!
Nåväl jag cyklade ut till fars jobb och berättade tabben. Hans chef tog över hans jobb, vi for i väg med Pappas gamla Volvo 142 -71 den gick som aldrig förr hehe.. sotade ur den riktigt!!
Vi hann.. hade ju en tid att passa för injektion.

Sen kom datumet.. då vi skulle åka. :-) jättespännande och pirrigt, bara min syrra o jag (21 och jag 16.) till kontinenten Afrika och landet Gambia..
Tåget gick då från Oskarshamn till Nässjö och byte till Alvesta. där hände något, vi stog där mitt i svinkalla Småland och Alvesta och väntade på tåget!!! Det kom inget tåg, det hade visst fryst sönder något på rälsen. , tiden började tryna, och vi började bli nervösa, det blev buss till någon annan plats som jag ej kommer ihåg.
Väl i Malmö med tåg och ingen tid att fika eller bara ta det lugnt på. Jag och syrran for ut på gatan med resväskor och packning, dit flygbussarna stog. Oj vad folk som skulle på och alla skulle ha sina resväskor i bussens bagage.. DÅ tog Henke tag i syrran och trängde oss på bussen med väskor och allt, tiden var ju knapp!!! folk blev kvar på gatan för bussen blev ju full som jag insåg skulle hända och då hade VI blivit kvar på gatan och ej hunnit till Kastrup.. Syrran blev lättad, nu kände vi att vi skulle hinna till planet!! Vi var ju ensamma och lite oroliga det kan man ju nu förstå hehe.. forts följer

Henrik Sjölin
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige