Beautiful Place

fredag 26 september 2008 San Diego, Kalifornien, USA

Nu är det slut på semestern. På riktigt alltså. Jag och Emmy är här på något som heter UCSD Extension, vilket i teorin går ut på att vi kan välja och vraka mellan alla kurser på alla olika institutioner och bygga ihop ett specialdesignat studieprogram efter eget tycke och smak. I praktiken innebär det dock att vi är de allra sista, med betoning på ALLRA SISTA, som får välja kurser. Till och med utbytesstudenterna från långtbortistan (vilket jag misstänker ligger i Asien eftersom det är galet mycket asiater här) får välja före oss. Eftersom de är här på exchange, och inte extension. Vidare innebär det att vi under de första veckorna har ett sjukt hektiskt schema, eftersom vi måste hitta sammanlagt tre kurser vars lärare vill låta oss delta. Igår var vi på fem kurser, fick sammanlagt en lärares godkännande. Det säger ju sig självt att alla roliga kurser redan är fulla. Nåväl, vi fick i alla fall inte definitivt nej från någon, så än finns det hopp om att få läsa härligt åtråvärda kurser som Stilistics & grammar, Experimental writing och Popular culture in contemporary life. Dessutom har jag blivit lovad en garanterad plats på nästa termins Screen writing. Heja! Hollywood nästa.

Vad mer? Ni borde läsa Emmys blogg också: www.metrobloggen.se/solkatten

Nu ska jag fixa frillan. Hej så länge!

Sanna Boman