In California

måndag 29 september 2008 San Diego, Kalifornien, USA

Klockan är 05:38 i Sverige. Här är den 20:38. Emmy och Christian är på So you think you can dance-show på San Diego Sports Arena. INTE min grej. Så nu sitter jag på Newport Ave och fördriver kvällen med att resedagboka istället.

Eftersom det är söndag är det viktiga sportevent på TV, och stället jag sitter på har en storbildsskärm som visar dagens match. Sporten ifråga HETER fotboll men ÄR inte fotboll. Det hela går, om jag har förstått reglerna rätt, ut på att en massa karlar slänger sig i en hög mitt på planen. Sen blåser domaren av, och så gör de om alltihop igen. Ibland kastar någon en boll också. Jaha. Det sitter i alla fall en massa män runt omkring mig och stirrar på skärmen och skriker saker som "Yeah! Go get them!" och "Nooo! Come on!" med jämna mellanrum, så helt meningslöst kan det ju inte vara (eller, jo).

Den här dagen har varit osedvanligt händelselös. Som sig bör en söndag. För att inte glömma bort det svenska språket ägnar jag full energi åt att läsa Peter Kihlgård. Först "Kicki och Lasse", som var så bra att jag läste ut den i ett sträck och sedan, i samma sträck, "Serenader" av samma författare. Som också var helt briljant. Men nu börjar jag få slut på bra litteratur. Så ni får gärna skicka böcker.

Sanna Boman