trytande trynar

måndag 6 oktober 2008 Namsos, Nord-Trøndelag, Norge

Hej och hallå!

Kände att de var dags för ett nytt inlägg...
Kom att tänka på " Tiden går fort när man har roligt". Om detta stämmer så måste jag utse mej själv och mina Namsos sambosar till mycket lättroade individer. Eftersom att jag under dom senaste 6 veckorna ägnat mina dagar åt att baka kakor. Morsi, kan du tänka dej?
De har än så länge inte hänt någon större katasrof. Första veckan tappades kanske några plåtar med kakor på. Och ja, de var Fannie och jag som var skyldiga till alla 5. Men de blev fort bortglömt när två killar brände runt 1000 kakor i ugnen.

Jag, Fannie, Jenny och Terran bor tillsammans med två östersundstjejer; Lina och Alex. Fram tills igår bodde oxå deras kompis Emma här men hon har fått nytt jobb och därför åkt iväg. Vi bor i en gammal barack som tidigare varit ett lastbilskontor.
Sammanlagt är vi 11 svenskar. Vi 4 öbor och 7 östersundsbor. Vi jobbar tillsammans på olika stationer i säsongsjulbaket.
För att få timmarna att rulla leker vi tidsfördrivslekar, lyssnar på musik, pratar om resor, har degkrig, anordnar små roliga tävlingar, planerar halloween fest, lyssnar på radio eller Besnik.

Första veckan jobbade vi runt 60 timmar, men efter den har de bara trappats ned. De som först verkade vara ett tjänapengardrömjobb har nu blivit... hm... nåt helt annat. Nu kämpar vi för att få jobba overtid.. De blir allt mellan 40 och 50 timmar i veckan.

Igår var de söndag och vi var lediga från jobbet. Vi åkte ner till byn för att kolla in Namsos fotbolls herrlag. De hade sin sista hemmamatch för säsongen och vi hoppades på att få se någon söt spelare.. Men de började regna efter tio minuter och jag hade inga linser på mig, så för min del kunde de lika gärna ha sprungit runt tjejer på den där planen.. Typiskt.
Istället åkte vi iväg till en kiosk för att köpa lite söndagsgodis. Råkade bli 15 filmer också. 3/100 tyckte vi var ett ganska bra pris. Och de var ju faktiskt söndag.

Grattis Mickan på födelsedagen idag! Hörs lite senare!

Jag visste att Elsa var nåt speciellt, att vid 1 års ålder kunna skriva meddelande på en dator är ju något unikt. Har du lärt dig säga nåt mer än kaka?

kevlande klemmar

Alexandra Öjefors