Bad i heta källor

tisdag 7 oktober 2008 Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Tisdag 7 oktober

Det finns ingen ände på vad vi kan hitta på. I dag for vi från Clanwilliam till Citrusdal, ca 5 mil längre söderut. På turistkontoret frågade vi om allt som kunde beses och till slut fastnade vi för The Baths, ett ställe en bit ut på landet med varma källor. Det lät mest lockande.

Bilfärden slutade på sedvanligt sätt med en smärre terrängtur uppför en tvärbrant sluttning. Vi kunde hyra en stuga för självhushåll fast det var ett väldigt populärt ställe och nästan fullbelagt.

I Bath badar man - förstås. Vi också. Ganska skönt att ligga och skvalpa i 35-gradigt vatten och däremellan lite avsvalning i 18-gradig bassäng. Omgivningen är fantastisk med tvärbranta bergssidor och lummiga träd i dalbotten.

Här fanns också en restaurang som plockade fram ett bra vin och god mat till priset av en svensk dagens lunch.

Eftersom det förekommit en del åsikter om alltför många blombilder på dessa sidor publiceras i dag två arktiekturbilder och två badbilder. Tänk på att ni har sluppit undan med så få - vi har minst 2000 bilder till av blommor. Dom får ni se när vi kommer hem.

Olle Thåström
Senast aktiv - från Sandviken, Gävleborgs län, Sverige