En månad sen sist... jag e kass!

torsdag 9 oktober 2008 Bryssel, Ixelles, Belgien

Hej hej hej!

Jag är sjukt dålig på att uppdatera mig!
Hoppas att Monica och Leif och Elisabeth har haft fantastiska resor, på var sitt håll.

Här nere är man förkyld väldigt mycket, det regnar alldeles för mycket, tempereaturen pendlar oerhört och jag är redan trött på hösten. Men annars funkar det ju hur bra som helst. Imorgon åker jag till Amsterdam och stannar över helgen, som alltid skönt att kommer bort litegrann. Inga direkta planer för det förutom att besöka Anne Frank-huset, och kanske cykla lite... Eller nåt. Har även bokatmig en liten tripp till Barcelona och dit bär det av den 25-28 oktober. Ska bli trevligt det med. Mycket trevligt!

Som vanligt händer det väl inte alltför mycket här nere egentligen. Jag har suttit lite brnvakt i andra familjer. Man kan ju undra hur man orkar... men det funkar iallafall. Pengarna sitter också som en smäck. Hur som helst, en punktlista på några saker som hänt kommer här:

- sett Mamma Mia på bio 2 gånger.
- vart på muslimskt "bröllop", mkt intressant, och konstigare än konstigast.
- hittat vägen upp på Bryssels egen triumfbåge.
- blivit utskälld av en taxichaffis för att jag inte sa att jag ville till Merode station utan bara Merode... Finns tydligen en liten skitgata som heter Merode också.. hur skulle jag veta när ingen under mina första 6 månader här sa det?
- införskaffat ett par lila skor
- sett tysk svartvit stumfilm från 1927 - på bio! 210 minuter lång, och tro det eller ej, jag stannade hela filmen!

Jaja... en liten uppdatering iallafall. Nåt kul som händer hemma????

Pusskram

Emma Nilsmark