Moving Ooos..

måndag 27 oktober 2008 Namsos, Nord-Trøndelag, Norge

I helgen hade vi besök av mamma brodd Jonna, syster brodd jossan + kompis Matilda och broder Brodd Jimmy. Mycket mysigt med en familj i huset; lagad mat på bordet efter jobbet, en mamma som frågar 100 frågor på en minut och påpekar att disktrasan luktar skunk. Väl behövligt faktiskt. :)
Att bo 11 st i en trea var trångt men som sagt mysigt; spela familjespel på skoj och prata om fina saker. Vårt badrum kollapsade totalt dock. De läcker från båda toaletterna, handfatet och duschen. Innan family Brood åkte hem så ställde Jonna ett par gummistövlar innanför toalettdörren, så att våra sockor skulle slippa bli blöta efter besök. Problemet är att efter varje gång någon använt vår oerhört icke frächa dusch så börjar de alltid droppa från taget. Så då blev stövlarna också blöta.. Måste göra något åt de där!

För någon helg sedan så hade våra kära arbetskamrater Gustav och Karin inflyttningsfest. Tidigare bodde dom i en HUSVAGN som var placerad på bakeriets parkering. För denna mycket rangliga och ostabila håla fick dom betala 3500 norska kronor. Varken rinnande vatten eller toalett ingick. Nu bor dom i en trea i centrum med internet, ducsh, toa, tvättmaskin och betalar 2500+ el.. Vårt boende sjönk genast från topp till botten i jämförelse med deras nya lya med tanke på att vi betalar 7000+el och har knappt fungerande toa och dusch..
I vilket fall så var inflyttningsfesten en hit! Jätte mysig förfest, galen dans på krog 24 till Lena, och en underlig efterfest och tripp hem...

Inte så kul under kvällen.. Topp tre;
1. Att Fannies kamera tappades bort 2 ggr och tyvärr inte återfanns den sista gången.
2. Att både jag och Fannie blev nerslagna som två små ting av terroresa.. ( men vi gav oss iaf inte)
3. Att ingen av festens deltagare kommer ihåg den svenska allsångssången som vi sjöng under kvällen..

Väldigt skojigt under kvällen... Topp tre;
1. Vägen hem
2. Gustaf "totally lost it" Holmollad
3. Att de var terran som fick alla blåmärken... mohahaha..

Bilder från "vägen hem" kmr läggas ut.. Går ej att beskriva med ord!

Som jag tidigare nämnt så är jobbet inte längre så underbart som du var dom första veckorna.. Häromdagen hade jag en inte allför bra dag... ( Helena, ungefär som Vadstuck-dagen för massor av år sen, kmr du ihåg?)
Först så har vi möte med vår minichef på jobbet och då får jag reda på att jag är dålig på att göra kakor ( egentligen, vem bryr sig. De visste jag redan....) Sen pratar och diskuterar vi overtidstimmar osv.. Känns inte som att de är mkt att göra. Stor-chefen kommer vara på jobbet imorgon så då ska ett nytt möte hållas om arbetstider.. För er som inte vet så försöker företaget göra allt för att vi inte ska få jobba övertid samtidigt som vi försöker göra allt för att göra det..
Tillbaka till "värsta dagen".. lite senare den dagen får jag reda på att kronan har sänkts ENORMT! Vid den här tiden höll min kropp på att gå i 14 delar... Att vara på att ställe en längre tid, för att endast tjäna ihop pengar och inte kunna göra det pga av en snål chef gör en galen... och man blir inte gladare av att få höra att man är dålig på att göra Kakor.. Och som om jag skulle vilja de, ha!
När jag sedan tappade en plåt upp på allt detta i slutet av dan så kom de nästan tårar.. Kan tyckas vara töntigt och jag håller med..
Nu känns iaf allt mkt bättre... Nu har kronan gått upp igen och "de finns ju faktiskt dom som har de värre" som min otroligt kloka syster Fannie sa... haha.
En positiv sak med detta är väl att jag slipper stå för kakorna i år iaf:) För när jag kmr hem så har jag papper på att jag inte kan göra kakor... Så mamma du får leta på annat håll.

Jag är otroligt lycklig över att bli faster x 2!:)

Alexandra Öjefors
Senast aktiv - från Visby, Gotlands län, Sverige