Nelson

måndag 20 oktober 2008 Nelson, Nya Zeeland

Idag akte vi ifran vart mysiga hostell, som egentligen var mer som hemma hos nagon, 9.00. Stannade vid en utsikt och spanade in nagra salar pa klippor i havet, men de luktade sa akligt att vi akte ganska fort :)
Stannade for frukost sen gick vi en runda i skogen och sag massa fina vattenfall dar fler salar badade. Stannade annu en gang vi en bukt med klippor och grottor, skitfint men kallt!
Brummade vidare i var grona buss langs kusten mot Picton for att slappa av de som skulle med farjan till Wellington, ta emot de som kom dar ifran och byta forare till Filippa..
luch pa Subway innan vi satte fart mot Nelson.
Vi stannde pa vagen och gick pa vinprovning, vi akte ju trots allt genom Nya Zealands storsta vindistrikt. Fick prova nagra olika viner men ingen var riktigt bra tyckte jag..fastnade mer for olivoljeprovning och glasstoppingprovning :D
framme pa hostelet, Prins Albert-Firm lodge, hade vi olprovning :) Sen gick vi tillsammans med Ben och Steve till mittpunkten av Nya Zealand hogt uppe pa ett berg med underbar utsikt! Sen fick vi nastan springa tillbaka for att hinna med middagen: Lamm med potatis, Yorkshirepudding och pumpa i sas och banankaka och glass till efterratt :) mm*

Therése Johansson
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige