Jeaboat

fredag 31 oktober 2008 Westport, West Coast, Nya Zeeland

8.30 startde dagen idag med en ganska kontinental men val sa uppskattad frukost pa hostelet innan vi packade in oss i bussen och satte fart mot Westport.
Stannade vid lake Nelson och gick en mysig runda i skogen 45min. efter det butte vi om oich tro det eller ej men hoppade fran bryhhan vid sjon i det iskalla vattnet! Bryggan ar tydligen skitkand och folk fran hela varlden kommer hit for att ta coola foton nar de hoppar fran den.. och coola blev dem med bergen i bakgrunden med sno som annu inte smallt. Men fy fan vad kallt! rent glasiarsvatten pa 7 grader! du kunde varken prata eller ens tanka klart, bara hyperventilera och snabbt som fan ta dig upp pa bryggan igen :) Det var vi och 6 killar som gjorde det av 40 i bussen sa alla var ratt impade :)
Sen at vi lunch och akte ner till ett stalle i Westport for att testa Jetboating. En supersnabb bat med massa massa hastkrafter. Killen korde runt oss pa en flod, gjorde skarpa svangar och snurrade runt oss sa vi blev dyblota! det var kul men absolut inte vart 70NZD!
Akte till vart hostel och klubbade ner oss i sofforna med mat och sag pa sagan om ringen.

Therése Johansson
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige