Ny vecka

tisdag 18 november 2008 Fortaleza, Ceará, Brasilien

Då var man inne på en ny vecka. Har varit här i Brasilien i lite mer än 2 veckor och jag trivs som fisken i vattnet.

Helgen var lugn jag gick till en galleria med massa affärer som ligger ca 15 minuters gångavstånd från där jag bor. Den var inte så speciell, det fanns massa kläder och lite sånt. Det vanliga som brukar finnas i en galleria. Annars så har jag bara tagit det lungt och legat och läst massa böcker. Just nu så håller jag på att läsa böcker av Liza Marklund. Har hittat att man kan låna böcker över internet så att man kan läsa dom på datorn, så nu kan jag läsa hur många böcker som hellst.

Den här veckan på praktiken så ska jag få uppdatera lite priser på en sida som hater Reseguiden. Sambatravel har lite priser på deras hemsida, det finns många olika resebolag som har det. Jag började lite med det i dag och det verkar som att det är ganska svårt. Först så måste jag hitta alla priserna på en annan hemsida och där står dom i dollar. Så då måste jag räkna om det till SEK (svenska kronor). Sen så ska jag lägga till en viss % så att Sambatravel får ut lite av de resor dom säljer. Det är svårt att förklara exakt hur jag gör och jag vet inte själv om jag har gjort rätt.

Jag är i allmänhet dålig på att skriva dagbok och jag vet aldrig vad jag ska skriva om men alla där hemma vill ju veta hur jag har det. Så om det är något ni undrar över så fråga på bara. Det finns inga dumma frågor.

Jag fick veta av pappa att det har snöat hemma och det känns lite konstigt att jag inte är hemma då den första snön kommer, jag tror aldrig att jag har missat det förr =( Men sånt är livet. Det känns konstigt att det är den 18 November och att solen skiner och det är runt 30 grader varmt. November för mig betyder snö, halt och kallt.

Ska se om det går bättre för mig att lägga upp lite bilder. Om ni inte hittar några så har det inte fungerat men doom kommer tillslut.

Frågar man inget så får man ingenting veta.

Tchau

Katrin Bylund