Tiden går

tisdag 9 december 2008 Fortaleza, Ceará, Brasilien

Ja du nu är det inte så länge kvar innan man sitter i kalla Sverige igen med 40 lager kläder på sig. Det är ca 12 dagar kvar innan jag far hem och på ett vis så känns det skönt men på ett annat vis så skulle jag vilja vara kvar här ett tag till. Det känns skönt att få komma hem till jul, snö, familj och vänner. Det känns skönt att få komma hem till Sverige och kunna göra sig förstådd, det tar på krafterna att försöka förklara en väldigt simpel sak då det inte finns någon som förstår. Anledningen till att jag skulle kunna vara här längre är att det finns så mycket i detta land att se som jag inte har hunnit med att göra, det känns som att jag missar hur mycket som helst. Men man kan ju alltid åka tillbaka, nackdelen är bara att det är så dyrt att ta sig hit.

Det har inte hänt så mycket sedan jag skrev sist. Jag sitter på Sambatravels kontor och pusslar ihop nya resor och tar fram fakta till det. Det är faktiskt ganska kul att sitta och försöka hitta och komma på bra lockande information om olika platser. Nackdelen är att man har ju inte varit på alla ställen så man kan inte skriva utifrån sina egna erfarenheter utan man får lita på att den information man hittar är sann.

Nej nu ska jag gå hem och läsa en bok.

[b]Morfar:[/b] Då jag för tillfället inte är hemma och kan komma förbi och säga grattis så gör jag det här i stället. GRATTIS på födelsedagen.

Frågar man inget så får man ingenting veta.

Puss och kram

Katrin Bylund