Hjärndöd och onödig Hanoivistelse

söndag 14 december 2008 Hanoi, Vietnam

Ja, min kropp verkade ju inte direkt gilla Hanoi...Jag hade hunnit vara i stan i en halv dag och besöka ett fängelse, ett museum och ett buddhisttempel innan jag helt plötsligt fick hög feber och efter det var ja så gott som sängliggande resten av vistelsen. Lyckades till och med få room service på hostellet :) Synd bara tt bli sjuk när man bor i ett litet, smutsigt rum med myror i, istället för TV-rummet som ja bodde i i Hue. Varannan timme höll jag på att frysa ihjäl och varannan att brännas upp. Efter tre och en halv dag (på antibiotika!) i den deprimerande sängen gav jag upp och åkte till Thailand. Det gillade tydligen kroppen. Kände mej direkt bättre så fort ja kom ut från tunneln. Hade tänkt åka direkt till sjukhuset men eftersom det kändes som om jag var på väg upp ur koman så åkte jag till ett hotell istället.

Men febern åt dock upp varenda hjärncell i mitt huvud. På lördagskvällen åkte jag motorcykel till ett växlingsställe for att växla bort mina dong. E nämligen så gott som omöjligt att bli av med dem utanför Vietnam. Vid flera tillfällen var jag nära att falla av och när vi kom tillbaka och chauffören stannade frågade jag förvirrat varför vi stannar här. När han sa att ja bor här såg ja skeptiskt runt mig ämda tills ja verkligen såg mitt hostel (ca 3 m bort)... På flygplatsen i Bangkok mindes ja inte vilken stad ja hade flugit från när ja skulle hämta mitt bagage och när ja såg 'Hanoi' ovanför ett av banden tänkte jag att det Hanoi ligger ju på Kuba...