Sista rycket

måndag 15 december 2008 Fortaleza, Ceará, Brasilien

Ja du, nu är det inte länge kvar innan jag åker hem, är inne på sista veckan nu.

Det känns skönt att få fara hem snart, vill hem till julen. Jag vill sitta framför brasan och dricka glögg och äta pepparkakor. Jag vill sitta framför TV:n med familjen och dricka julmust och se på tv medans det snöar utanför fönstret. Jag vill gå på stan och se alla fina jul dekorationer i skyllt fönstren. Jag vill hellt enkelt komma hem till julen.

Jag har kommit fram till att jag inte ska vara borta från familj och vänner då det börjar närma sig jul. Men nog pratat om det.

Var och hälsade på en bekant hemifrån som har hus här i Brasilien. Det var riktigt roligt att få prata Svenska en hel kväll och kunna prata om vad som händer hemma. Vi satt hemma hos han och hans familj och tog en öl och pratade om lite ditt och datt. Han sa hur många ställen som hellt här i Fortaleza som jag måste fara till och vi kom fram till att jag kommer nog inte hinna med allt innan jag far hem. Han tyckte även att mina föräldrar skulle komma hit nån gång och hälsa på. Vi kom fram till att dom skulle nog trivas här i värmen.

Jag har nu köppt alla julklappar och jag har inte behövt springa omkring på stan hemma och trängas med alla julklapps köpande människor som har aldelles för brottom. Det är det enda possitiva som jag kan komma på med att inte vara hemma i Sverige just nu. Nu ska jag bara försöka lista ut hur jag ska få med mig allt hem. Men det ska nig gå bra.

Nej nu kommer inte jag på nåt mer att skriva.

Feliz Natal (god jul)

Frågar man inget så får man ingenting veta.

Puss

Katrin Bylund