Sista dagen...

fredag 19 december 2008 Fortaleza, Ceará, Brasilien

Ja då var man framme på sista dagen på praktiken. Det känns bra att den är över, men det känns ändå tråkigt att man måste åka hem. Det ska ändå bli skönt att få komma hem och fira jul och nyår.

Praktiken som jag har haft här i Fortaleza Brasilien har varit bra. Jag har fått lära mig hur det är att jobba på en resebyrå. Det har varit kul att få vara i ett land som inte är ett dugg likt Sverige. Jag har stött på språk svårigheter då folk i detta land inte är så bra på engelska, men jag har ändå klarat mig bra. Då man har velat få fram någonting så har man försökt prata lite Portugisiska blandat med Spanska och då det inte fungerat så har man fått använda sig av teckenspråk.

Det har varit en underbar och lärorik tid för mig här i Brasilien. Jag kommer på ett eller annat sätt att försöka att åka tillbaka hit och upptäcka fler delar av detta enorma land. Jag har inte haft möjlighet att få vandra i Amazonas, så det måste jag ju komma tillbaka och göra.

Jag åker från detta land på söndag och om allt går som planerat så ska jag vara hemma hos mamma och pappa på måndag kväll och mysa framför TV:n och dricka julmust.

Detta kanske är mitt sista inlägg på denna resa. Jag ska försöka att skriva då jag kommer hem och berätta om resan hem gick bra eller inte.

Frågar man inget så får man ingenting veta

God jul

Puss