Vänta....

måndag 22 december 2008 Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Nu sitter man här på arlanda och väntar på att pplanet till Örnsköldsvik ska avgå. Jag hade bokat in mig på planet som gick 16.20 men TAP ville inte avgå i tid från Lissabon så då jag hade fått mitt bagage på arlanda och tagit mig till terminal 4 så då hade planet gått. Smart som jag var så ringde jag till Höga Kusten Flyg då jag väntade på att få mitt bagage så dom bokade om biljetten åt mig utan extra kosstnad, det är ju jul snart sa hon jag pratade med =).

Resan hitentills har gått bra, det är lite tråkigt att sitta still på ett flygplan så länge bara. Började I Fortaleza och där trodde jag att jag skulle missa planet för att incheckningen tog sån j*vla lång tid, det var typ 200 pers som skulle checka in och det var två diskar som var öppen, resten kan ni ju klura ut själv. Fick stå i kö i 1½ timme. Men som tur var så var planet där försenat med 1 timme. Trodde sedan att jag skulle missa planet i Lissabon men det var också försenat med 1 timme. Så här sitter nu jag och vänta på att få flyga den sista timmen innan jag är hemma. Effektiv flygtid så kommer detta att ta mellan 12-13 timmar. Jag startade min resa hem 22.00 Brasiliansk tid (+ 4 timmar för svens tid). Detta har blivit en lång resa hem, men det är det värt.

Jag kommer att sakna Brasilien mycket och det är så mycket av landet jag inte har sett, eller rättare sagt jag har inte sett något utav det underbara varma landet. Det är bara att åka hem och börja spara så att man kan åka tillbaka. Nackdelen är ju att det är så dyrt att flyga dit men att bo och lave där är inte så välldigt dyrt.

Har inte så mycket mer att säga mer än att resan hem har gått bra.

Frågar man inget så får man ingenting veta.

Feliz Natal
Merry Christmas