Sagan om Ringen landet - Auckland

tisdag 30 december 2008 Auckland, Nya Zeeland

Hej alla glada o Gott Nytt Ar pa er, i forskott :)
Har jag sagt att jag o Anna e d forsta som firar in d nya aret i hela varlden, mohahaha ^^ D har jag nog redan, men iaf :P

Ja, nu har vi bytt land o som d verkar va med typ alla forandringar sa har jag inte riktigt forstatt att vi nu befinner oss i d stora kiwi landet Nya Zeeland.

Efter vissa forseningar pa flygplatsen i Melbourne, va lite smatt omstandigt sadar samt halv panikangest over att ta ut mat samt snackor (ja Maja, jag kmr ihag din onskan), bade Australien o Nya Zeeland har verkligen sjukt harda lagar o regler nar d galler att ta med sig mat samt massa andra saker ut/in fran/till ett land, lyfte iaf flyget o tog oss efter ca 3 1/2 timmes flygtur till ett extremt regnigt o gratt Auckland, kande sig riktigt valkomnad, not... Efter en jakla tur med vaskorna an en gang, ingen Rhodospanik har inte, samt annu mer forvirring om vart vi hade bokat boende o hur vi skulle ta oss till d, hittade vi en flygbuss o tog oss in till staden, dar vi blota o trotta letade efter vart boende alltfor lange. Efter annu mer forvirring samt letande hittade vi vart lite sma off-belagna hostel, inbyggt i ett annat typ hotelaktigt hus.
Jag o Anna forbokade d flesta hostelen efter incidenten i Byron bay dar vi va tvungna att bo pa d varsta stallet hittills, Main Beach Backpackers. Hur som haver, pga. att vi bokade vara boenden sa langt i forvag har d den senatse tiden blivit en stor ovveraskning nar vi har kommit till vara hostel, framst for att vi inte har haft en aning om vad vi har bokat. Igar va inget undantag. D forsta vi fick reda pa va att vi inte hade fatt d boende vi hade bokat, inget kul att hora nar man e trott o blot efter flera tim flygning precis. Iaf, vi hade bokat ett eget dubbelrum dar vi skulle dela toalett, kok osv. men pga. att d rummen va fullbokade har vi nu fatt en egen liten lagenhet haha. Sa vi betalar typ lika mkt som vi har gjort i Australien, tom. mindre an ett 17 bed dorm haha, jobbigt lage :P

Japp, sa d va vart den dar extra lilla promenaden for att hitta vart boende iaf ^^
Idag har dagen mest bestatt i att ga runt i Auckland o fixa nytt busspass (helt annat system o buss an i Australien...). Nu e vi tyvarr tvungna att stanna pa alla stopp som bussen stannar pa, aven d vi inte vill, men d blir nog bra iaf tror jag. Vi har aven checkat in morgondagens restaurang som vi ska ata nyarsmiddag pa o gjort en massa andra bra saker ^^

Ikvall blir d mathandlande for att sedan laga mat i vart eget lilla kok (jobbigt att slippa trangas med massa andra :) o imorrrn ska d bli varldens langsta sovmorgon o bara myspys o fix infor kvallen. Nu har i Auckland stannar vi 3 natter till, sedan bar d av till Mercury Bay (Whitianga) dar vi stannar 1 natt, foljt av en natt i Rotorua...

Ja, hoppas d e bra med er hemma iaf :) For jag o Annapanna har d bara bra :)

Maste papeka an en gang att jag inte kan anvanda mobilen men att ni kan skicka sms, sa om ni vet hur man tar bort saldotaket utomlands far ni garna sms.a mig o inte gora som Ali, mobbas for att han kan kontakta mig men jag inte kan kontakta honom... ;)

Mitt telefonkort som jag har ocksa funkar troligtvis inte i detta Sagan om Ringen land, men ska iaf prova, tror inte d blir ngt nytt kort om d skulle behovas dock da Australienkortet va jattedumt o bara at upp mina 50-centare!

Ha d gott o pa aterseende ^^ GOTT NYTT AR PA ER!!! Stort Nyarskramkalas

My Petersson