Queenstown

torsdag 22 januari 2009 Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Halla pa er! Hoppas d e bast med er pa alla satt o vis ;)

Sj befinner jag mig pa ytterliggare ett Base hostel (nog d 7.e totalt) i Queenstown dar jag o Anna redan har spenderat 2 natter. Vet inte om jag har namnt var resplan forut men tanken va egentligen att vi nu skulle befinna oss vid Mt Cook men da Kiwi bussen va fullbokad just imorrn (da tanken va att vi skulle aka ifran Mt Cook) blev d ist 2 ytterliggare natter har i Queenstown o inget Mt Cook tyvarr. Den 24.e alltsa pa lordag blir d en rakstracka till Christchurch dar vi stannar i 5 natter for att sedan ta oss till Thailand o Koh Chang, hjalp vad tiden bara flyger forbi! E hemma om exakt 3 veckor nu :O

Hur som haver sa har vi d bara bra, umgas mkt med Bernard o Marcus. d galler ju att passa pa eftersom vi skiljs at om mindre an 2 dar. I forrgar kom vi hit fran Wanaka. Den dagen bjod pa sakerligen ngn walk om jag inte gissar helt fel men d va mest en rakstracka hit till aventyrsstaden som faktiskt (mot mina gissningar) e en ganska liten men mysig stad. Vi kom hit vid eftermiddagstid (ca 16-tiden) o efter lite handling blev d en lang o valbehovlig tupplur for min del. Pa kvallen blev d utgang med i princip alla fran var kiwi buss o kvallen blev faktiskt hyfsat ok, spenderade den sista tim pa ett casino (1.a gangen i mitt liv ^^) men spelade inget, kollade bara.

Gardagen blev en superlang segardag da jag o Anna tog en lang fika ute i den lilla staden, lang sovmorgon, en seg mathandling for att sedan ata god middag med wraps o gronsaker. Kvallen blev valdigt lugn med smapratande med killarna o bara chill.

Idag blev d nastan en annu langre sovmorgon :P galler ju att passa pa nar man har tillfalle sa att saga ^^ Eftermiddagen bjod pa en liten gondolfard med stadens skyline dar vi fick utsikt over hela Queenstown, jakligt coolt faktiskt ^^ Efter d blev d lite mathandling, lagning av maten o nu sitter jag har...

Finns val eg inte sadar jattemkt att tillagga tycker jag. Har troligtvis forlorat mitt viktigaste usb-minne med massa viktiga dokument pa (bl.a. kopior av pass o kontokort...), va dum som rakade ta med usb-minnet ut i forrgar o efter dess e d sparklost forsvunnet. Forhoppningsvis har jag lagt d ngnstans i min packning som jag inte har letat pa men aja, sa lange ingen kollar o anvander sig av dokumenten sa d e d ju lugnt.

Nu ikvall vill jag verkligen bara ta en lugn hemmakvall men har 3 pers som tjatar pa mig om att ga ut sa vi far helt enkelt se hur kvallen blir. Har 0 % lust att ga ut o e pa 100 % humor for att bara va ifred o for mig sj men som sagt, kan ju andra sig.

Juste ja, har hort att Coldplay ska tillbaks till Sthlm eg. E ngn villig att kolla upp biljetter, har hort att d e slutsalt dock.. Men skulle va SA coolt att fa se dem, angrar mig fortf att jag inte kunde se d nar d kom i Sep...

Morgondagen ska forhoppningsvis bjuda pa lite minigolf o mys, drar ju sne till Christchurch ^^ Aja, ha d bast darhemma o ta ahdn om er! Om 1 vecka e jag i Thailand tjoho ^^ Kramkalas

My Petersson