Flyttat!

lördag 31 januari 2009 Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Jag har flyttat, så idag är första dagen på länge som jag kan skriva med svenska bokstäver, det är ovant. Har i söndags flyttat till ett nytt hus. Min kompis Sarah vars rum jag ockuperat medan hon va i UK, kom tillbaks o jag kände mig tvungen att flytta ut nu. Så jag letade i lokaltidningen som kommer ut varje onsdag där många annonserar efter flatmates och rum att hyra. Jag åkte o kollade på tre ställen innan men när jag kom till det här huset så kände jag att jag kommit rätt. Tre pers bor här med mig, två killar o en tjej varav kille o tjej äger huset. Huset är två år gammalt o känns därför helt nytt med superfräscha badrum o kök o uteplatsen är väldigt mysig.
Personerna heter Shooter(Steve), Bryce & Alexa, dom e jättetrevliga lite äldre i 30årsåldern.
Bryce är en ordningsmänniska som jag så allt är rent o uppradat, har varit hos människor här som bor såå stökigt o där alla boende i huset sprider sina saker över hela huset. Vill inte bo så! Så det här känns jättebra!
Plus att stället är överfullt med leksaker, wakeboard, mc, jetski, x-box, you name it!
Jag har även fått en dubbelt så stor säng som jag hade förut! Härligt att kunna vräka sig!

O sommaren fortsätter! Fortfarande varmt o skönt, ibland för varmt!
Take care!

Charlie Öhman