Uppdatering

måndag 2 mars 2009 Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Nytt jobb, nytt hem, ny huva-troja och snart ska jag åka hem till Sverige.
Det nya jobbet ar pa parkforvaltningen, det bestar av att köra röjsåg hela dagarna. Tillsammans med en annan gubbe som kor grasklippare sa aker vi runt till olika stallen i Wanaka o klipper gras. Inte helt fel faktiskt. Det ar såå skont att slippa vingarden. Jag spyr på vingardar.
Plus att det nya jobbet ger tio kr battre betalt i timmen. Sen har jag aven sagt upp mig pa mitt extrajobb pa resorten. Det kandes som att jag tjanade tillrackligt med pengar pa grasklipperiet och att det tog upp min lediga helg. Sa nu har jag helhelg o mer pengar. Sjukt bra.

Nu ar det bara tva manader kvar tills jag kommer hem igen. Ser fram emot det samtidigt som jag trivs valdigt bra har och kommer att sakna det.
Jag tror sommaren i Sverige kommer bli bra, det finns mycket jag vill gora och har planer for. Men kommer ocksa att jobba valdigt mycket. Bl.a. pa Securitas forhoppningsvis.

Men innan jag ska hem sa ar det saker jag vill gora har. Det kanske skall sattas upp en kitesurfingkurs som jag vill hoppa pa. Det skulle vara jatteroligt.
Sen finns det aven en attraktion i queenstown som jag vill gora, en sorts bungy! En canyon swing.
Men an finns det tid.

Hoppas allt e bra hemma!
// Charlie

Charlie Öhman