life smiles back at me

onsdag 4 mars 2009 Ko Samui, Surat Thani, Thailand

fan vad skont med semester!!
ungefar sa kan man sammanfatta mina kanslor just nu :)

efter en hemsk resa (har kommit i fund med att jag hatar att flyga..) sa landade vi i bangkok i sondags eftermiddag. Tanken var sedan att stanna i BKK i en dag for att sedan ta nattbuss eller nattag ner.. men vi sket helt enkelt i det och tog flyg direkt till vart forsta stopp: Koh Samui och "staden" chewang. Planet var.. en historia i sig, pyntad med fina malningar.. stora propeller ala helikopter pa sidorna.. och storleken var val ungefar till 1/3 av ryanair.. men fram kom vi.
I dorren till varat hotel moter jag en tjej som jag tidigare snackat lite med pa resdagboken.. och hon hade i sig nagra vanner med sig. Sa nagon vila fick vi inte efter varan 24h resa.. det blev bara att dumpa sakerna and hit the beach med en iskall Singha (GOTT!).. beachen blev nattklubb.. nattklubb blev till nasta nattklubb..och nattklubb blev till djungelfest.. hur som helst slutade kvallen (las:morgonen) sisodar vid 6 pa morgonen.. och forst da borjade vi kanna av jetlagen. Ett harligt valkomnande av thailand och dess uteliv!
Dagen efter blev det invigning av ipren-paketet och soldyrkning (som tyvarr slutade i sonderbranda axlar.. som jag an idag inte har lyckats bli av med.. ajajaj att bara ryggsacken!)

dagarna sedan har bestatt av thaiboxning (booooring.. men nu har man ju sett det iaf, dessutom var det en svensk med, hejja hejja!). Och sa har vi blivit halft rippade nar vi bokade djungelsafari (billigt mojligtvis.. men en elefant trekking som bestar av att ga ett varv runt en parkeringsplats kandes inte sa mycket "safari" over det hela) men nu har man gjort det iaf :)

nu har jag och kristin (och kim, harlig brud fran skane) mott upp med en van som vi traffade i australien forra aret. Sa efter nagra dagars festande har vi bytt strand och haler nu till pa en strand med nast intill noll manniskor.. tid for rehab helt enkelt, innan det ar dags att pa fredag aka vidare till grannon koh phanang och full moon party, kalas! :)

nu ska jag ga och satta mig pa en vacker strand med en god maltid mat, och tycka synd om mig sjalv for mina branda axlar och sonderbitna ben och armar (myggbett hitiils for annelie:20st, kristin:0 ... allting ar precis som vanligt helt enkelt)

btw, min mobil fungerar inte. Sa vill ni fa tag i mig far ni ringa kristin +66828139323

ciaaaaao

Annelie Cau Nicklasson