Tanjung Rhu Beach
Tanjung Rhu Beach

Tanjung Rhu Beach, Kuah och Golf

söndag 19 december 2004 Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej igen
I forrgar den 17 december tog vi en taxi till nordostra hornet av Langkawi for att bada pa Tangjung Rhu Beach som sags vara en av de basta stranderna pa Langkawi. Sanden var vitare men annars var det ungefar samma som pa "hemmabeachen" Pantaj Tengah vid hotellet Langkawi Village Resort. Det som var lite frackt var att man kunde ga langt ut pa ett sandrev over till en o. Vantade man for lange att ga tilbaka fick man stanna pa on da tidvattenskillnaden ar ganska stor. Pa hemvagen stannade vi efter vagen och matade lite apor med bananer(vad skulle dom annars ha????)

Igar tog vi det lite lungt pa formiddagen och efter lunch tog vi en taxi in till den storsta staden pa on som heter Kuah. Efter lite sightseeing och shopping avslutade vi dagen med en brakmiddag pa en kinarestaurang dar vi at de storsta rakor vi nagonsin sett.(Se Bild) Fantastiskt goda.

Idag har tjejerna slappat pa stranden och vid poolen medan vi grabbar har tillbringat dagen pa Golf Club Datai Bay. Regnskogsgolf!!!! Smal bana uthuggen rakt in i regnskogen. Banan var mycket fin och utmanande. Padre Soprano slog bort minst ett dussin bollar. Hemulen spelade inte heller sa bra men det var en rolig runda anda. Eftersom vi spelade sa daligt sa hade vi bara en askadare som foljde spelet pa banan medan aporna skrattade at oss i tratopparna.

I morgon blir det beachen igen innan vi pa tisdag morgon flyger till Sandakan pa Borneo.

Hittar vi inget Internetcafe innan djungeltrippen sa vill vi passa pa att onska er alla en riktigt GOD JUL

Klanen Jansson

hemulen