Rock n Roll

onsdag 18 mars 2009 Vang Vieng, Laos

Efter 18 timmars buss och batresa fran koh samui var vi framme i Bangkok kl 06.00. Var resa mot Vang Vieng i Laos skulle inte fortsatta foren kl. 19.00 pa kvallen sa for att doda lite tid under dagen forsokte vi hitta en gratis pool som vi kunde hanga i..

Efter att ha hangt pa mc. donalds och blivit av med vara resvaskor, hittade nagra glada tuktuk thaiare oss och sa att dom kunde kora oss till en gratis pool for 10 bath vardera. Jippi sa vi o hoppa in i 2 tuktuk. Pa vagen mot poolen ville thaiarna att vi skulle stanna pa ett tyg o kladshop sa att dom skulle fa lite gratis bransle. Vi behovde bara stanna i shoppen o kolla i 5 min.
Jag vet inte hur men vi lyckas iaf bli utslangda efter 2 min. Man fick tydligen inte bara titta i butiker. " you can look in a museum".
Efter de sa kor jennys fannies tuktuk vidare medans madde o jag far varldens utskallning av var thairae for att vi inte stanna i 5 min... Efter manga om och men sa hoppar jag o madde till slut av var tuktuk mitt i ingenstans och gar forst en liten kort promenad innan vi beger oss tillbaka till khosan road, eftersom att vara gotlanningar var sparlost borta
pa kohsan road sa hittar vi fannies o jennys tuktuk forare som kor oss for en ol till poolen dar fannie o jenny vantade.

Innan vi drog fran Bangkok gjorde madde sin forsta tatu och sa blev de ytliggare lite onodig shopping!

Som sagt sa drog vi fran thai 19.00 och akte buss anda till kl 13-14.00 dagen efter... Trots skumpiga bussar utan ac, svullna ben och en olidlig rumpsmarta sa var resan helt klart vard till Vangvieng, laos!

Igar provade vi lite snabbt pa Tubing. Sa underbart roligt o galet! Berattar mer om de en annan gang...

Idag har jag och madde provat pa Rockclimbing! Jatte skoj och kickgivande. Ser inte fram emot den garanterade traningsvarken imorn bara...

Dagens pucko: Efter nagra harliga timmar pa tubing igar begav vi oss in till stan igen. Ingen av oss har egentligen aldrig koll pa vad klockan ar. Men madde tar anda priset nar hon, efter att vi berattat att klockan bara var atta, trodde att klockan var atta pa morgonen o inte atta pa kvallen som den da var....

Dagens Hjalte: Jenny lyckades med lite push fran oss andra vaxla till sig Laotiska kip mot bath av en sotnot fran tyskland. egentligen inte sa mycket pengar i kr. Men vi tjanade anda pa de ganska bra.. :)

Puss hej!

Alexandra Öjefors