"fuck chicks.. i just wanna dance!!"

lördag 21 mars 2009 Ao Nang, Krabi, Thailand

Dags for en snabb uppdatering innan min datortid gar ut.
Sist ni horde fran mig sa tog vi nagra rehabdagar pa lugna fina Koh Tao. Har varit riktigt skona dagar.. bara slappa runt och inte gora speciellt mycket egentligen. Men efter 4 dagar pa den on sa kande vi att vi ville rora pa oss lite. Lattaste (?) sattet att ta sig darifran till vastkusten, dar on Phi Phi stod pa to-do-list, var att ta nattbat. Bekvamt kan tyckas.. men efter att bara ha hort mardromsberattelse om dessa batar sa var vi inte allt for positiva. Och ja, det var en mardrom! Borjade inte allt for bra, forst och framst glommer killen som vi bokade med att hamta upp oss vid vart hotell, efter manga om och men och samtal hit och dit sa kom han tillslut och hamtade upp oss, "sorry i did party yesterday.. me very drunk, me forget" .. bra anledning? vettefan, till baten kom vi iaf tillslut.. till en overbokad bat saklart. Sa efter lite skrik hit och dit med lite mindra fina svenska ord sa lyckades vi ragga till oss 5 platser till oss alla.. Dock fick vi inga sangplatser som normala passagerare, utan vi fick sova pa tunna mattor mitt i gangarna dar man blev halft ihjaltrampad under kvallen och nattens gang av manniskor, som likt mig, inte kunde sova pa denna uuunderbara resa. Baten sag ut som rena flyktinglagret! Man tycker att thailand borde kunna ornda upp lite battre batar med tanke pa hur mycket de tjanar varje ar pa turismen.. Tva somntabletter, noll somn, och 9 timmar senare var vi i fastlandet kl5 pa morgonen och skulle ta oss med buss till vastkusten. Forst far vi ga 1km till busshallplatsen, dar blir vi hamtade av en buss som kor oss 5 min bort.. dar blir vi dumpade och fick vanta 30min innan nasta minibuss hamtade upp oss och korde oss ytterigare 5 min bort.. dar blir vi dumpade och ytterliggare 20min far vi aantligen den bussen vi ska! Bast bussresan i hela mitt liv da jag sov heela den 2h langa bussresan. Sweet! Val framme i Krabi fick vi vanta ca 1h innan vi hoppade pa baten till Phi Phi..
harliga resa eller hur?

Sa har pa Phi Phi har vi nu spenderat 5 dagar.. mycket fest (det ar en partyo trots allt.. svart att undvika) och en hel del slappa timmar pa stranden. Vi har tagit en heldag med bat runt on och de smaoarna runt om Phi Phi. Och jag kan konstatera att det ar forsta gangen pa 3v i thailand som jag ser nagonting som liknar ett paradis.. fyfan vad vackert vissa delar av on ar. Synd bara att det ar sa fa delar i thailand som fortfarande har denna skonhet. Denna vecka har aven inneburit resans forsta sjukhusbesok. For er som inte vet sa ar jag valdigt kanslig nar det kommer till myggbett, jag blir alltid sonderbiten (myggen alskar mig!) och mina bett blir stora, svullna och irriterande. Nu har jag flera styckna som har blivit valdigt infekterade och jag gar nu pa en strikt diet bestaende av antibiotika och allergitabletter.

Idag ar sista kvallen for hela mitt resesallskap innan vi alla kommer att splittas upp imorgon. Kim, Erik och David aker till Koh Lanta for att spendera sin sista vecka innan hemgang, och Kristin aker hem. Jag? Jag aker tidigt imorgon over till Phuket for att sedan direkt flyga till Malaysia och huvudstaden Kuala Lumpur. I KL kommer jag att spendera en dag for att sedan flyga over till Borneo for lite djungeltrekking och dykning. So looking forward to this! Kommer stanna pa borneo i ca 10 dagar och sedan spendera ca 2-3v pa Bali,och sedan blir det hemgang. Sa ser resan ut nu iaf.
Just nu har jag inget ressallskap men det gor mig absoult ingenting! Ska bli riktigt skont att fa gora alla saker som jag sjalv vill.. de senaste veckorna har det blivit lite for mycket party for min del och alldeles for lite aktiviteter. Thailand i sig ar nog ingenting jag kommer aka tillbaka till. Ar faktiskt valdigt besviken pa detta land.. trodde det skule kunna finnas lite skonhet kvar men allt ar vaaldigt turistanpassat nu, och det vackra paradiset som fanns dar for 10ar sedan ar lang langt borta..
vi far val helt enkelt se vad Malayisa har att erbjuda! (onska mig lycka till nar det galler att halla sig under alla myggen i borneos djupa djungel..)

ciao!

Annelie Cau Nicklasson